Friday, February 3, 2012

Matahari memeluk bulan


Sageuk drama ni kisah2 masa zaman Korea diperintah Dinasti Chosun etc...aku biasa xberapa minat sbb aku ni agak obses dgn Dinasti China, jadi aku biasa agak xberapa nak pandang sgt Korea punya istana ni....haha...last aku tgk pon citer Goong n The Four Gods ke apa yg hero Winter Sonata berlakon...

sekali kau, aku tgk citer ni, best gilos...tajuk dia The sun that embraces the moon....sun tu Raja, moon tuh Permaisuri...gitu cinta agung putera ni.....pelakon2 remaja dia mantap2...sume best berlakon....kisah Yeon U ni diminati Putera Mahkota n abang tiri dia...dia ni gadis remaja pintar, anak menteri....sekali Maharani yg jahat suruh Pawang Diraja bunuh dia ni utk tabalkan gadis lain jadi Puteri...

mantap lah....dlm istana ada watak jahat, si Maharani....sedey masa Yeon U ni mati....aku xpasti dah besar masa epi 6 ni sapa je watak yg tggal...tapi kan korang tgk gambo wallpaper dia...ada Han Ga In yg sgt terkenal, Jung Il Woo (49 days) n Seung Hyun ke apa (citer Dream High)....mantap2 kau pelakon utk dewasa...mmg aku layan sgt citer ni....tgh giler citer n Ojakgyo yg nak sampai ke kemuncak.....mmg kebaboo drama tahun ni....

No comments: