Thursday, June 10, 2010

Ombak Rindu



OMG...

pukul 4 pagi..aku baca Berita Harian online....sekali kau, hambek aku terbaca Astro Shaw tengah buat filem dr novel popular Fauziah Ashari...novel yg best giler, Ombak Rindu..

series aku teruja...it is a hot news okay....novel ni aku beli masa keja pas SPM...giler r best mantap siot...aku suka citer dia...Izzah n laki dia Harris..banyak tol dugaan dia...

n aku rasa la filem ni akan turn out jadi box-office..Ombak rindu popular okay..walopon takdela sepopular Legenda Budak Setan yg kabarnya dah RM2 juta dlm seminggu...

aku ingat lagi dulu aku pernah email penulis dia...aku tanya aku xpuas hati, napa watak Izzah asek malang jek....bila nak bagi dia anak ngan Hariz, asek gugur jek..

yg best kak Fauziah puji plak nama aku best..haha...siap nak guna dlm novel lgi..kah2...rupanya nan ado pon...smpai novel baru dia -Layang2 bertali kaca pon xde nama aku terselit...haha...mimpi je la...

okay, aku excited giler ni...Ombak rindu yang best akan difilemkan..harap ada OST yang mantap, Osman Ali aku tau mesti tak menghampakan..dengar2 pon macam Maya Karin yg berlakon..xtau la sbb arituh aku baca dia tgh shooting ngan Osman...ke aku silap og ekkk..

After all, Izzah n Hariz akan menjadi realiti...OMG....

P/s: novel ni pon mcm Budak Setan, ada trilogi...pas Ombak Rindu ada Cinta..tiada akhirnya..n Rindu Cintaku..

P/s: novel ni dah lunyai kelepet sana sini akibat memberi2 sedara mara n org xdikenali pinjam..huhu..

3 comments:

rijalnaif said...

aku ada kisah menarik pasal novel ni... haha...aku ni bukan kaki novel tp terbaca gak la novel ni...

citenye camni... masa tu masa tgh SPM.. masa nak exam paper KIMIA.. paper ni kan antara paper last kita...bnyk gila lupa pasal kimia ni sbb lama x baca..maklumlah paper last kan...

so bangun je pagi hari, aku tinggalkan asrama n aku angkut la segala jenis buku kimia nak gi stadi kat kelas...mmg bersemangat waja ah... bajet nak skor...haha

aku sorang je kat kelas tu...bukak je buku 5minit, bunyi orang duk mesin apa ntah kat kelas tu... buat kerja2 bertukang la kot... aiseyh, putus semangt aku nak stadi...aku terus blah n cari port baru iaitu masjid skolah aku... tp xleh concentrate gak....adoi, padahal esok nak exam kimia kot!

then, aku balik dorm... pegi kat katil kawan aku, nampak sebuah buku tergolek atas katil sebelah.. mula2 belek je... jiwang plak diaorg ni baca novel OMBAK RINDU .. huhu..

aku pun try la baca sehelai dua..
aish mcm best je jalan cite.. habis satu bab, pergi ke bab ke 2.. abis la...mmg berhantu la cite ni...aku apalagi,mmg xleh tertanya2 ngan plot cite dia... baca dan baca smpai la ke malam dan aku berjaya habis baca...

pagi esok tu, gila punye gelabah aku...kawan aku yg kasi pnjm buku aku tu sound aku, "ha, tu la.. layan lagi izzah ngan hariz tu"... weyh, camana ni..aku bnyk tak baca lagi weyh...matila kimia aku...huhu

"ok wadi...xpe2...ko baca je yg ini,ini,ini...etc" tanpa ragu2 aku baca je lah topic2 spot tu..."

fuh....mmg gila lah...lepas subuh baru baca buku nak exam... SPM kot!..haha...

menyesal xsudah aku...tp Alhamdulillah, aku dapat A1 kimia..terkejut gak aku...haha...

itulah kisah OMBAK RINDU aku... haha...aku pun dah xingat novel tu camane kisah dia...

sekadar perkongsian kisah zaman remaja aku..hehe..kini aku sudah dewasa..kurang dah layan novel2 ni..hehe...

Kunangsepi said...

tulah, novel popular mmg ada byk crt why kita leh sangkut baca kaan...


mcm wadi dia terer, baca novel kimia A1..haha...

bagus ang, aku ms sekolah novel komsas pon dah bulan julai baru gelabah nak baca..ms tuh aku mls nak baca2 novel ni..

♥♥Cikngah♥♥ said...

first time sy bc novel ni ms form 4.tu pun sy akak fototstat yg bg pjm. kedai tu sebelah kls sy je.ktorg mmg slalu tkr2 novel.akak tu pjm sy pny&vice versa.tp seyes sy x suka novel ombak rindu ni,bosan.menyampah ngan hariz.sbb2 sy x beli.Tp sy tetap memilikinya sbb makcik bagi.heheh.