Saturday, December 8, 2012

Conference sangat

lama no xupdate blog nih...

citer aku gi conference lah...kat UTM skudai...dah lama aku dpt brochure psl conference ni dr supervior aku....aku berminat nak gi sini sbb xpernah kot dtg UTM so this is my only chance..

aku dh hntr abstract bagai, n accepted 2 bulan lps tu kot....pastu kena hntr full paper oct....proses yg penat, hntr sv check, n kena betolkan mana yg xbetol....

aku gi sorg2 je ke JB....sedey tol....xde kwn2 lain yg berminat nak pi pon...ku gagahi jua....lalu Segamat, mmg berdoa banyak2 lah aku ms gi sbb jalan Muadzam-Segamat tuh bahaya, selalu kemalangan....

sampai Skudai dah kol 8 mlm....5 jam gak r drive....mampos lah lmbt yg penting selamat...teros check in hotel kat tmn u....Rose cottage hotel....mlm tuh aku tido nyenyak so aku puas hati lah katil dia walopon single...yg penting sekitar tuh ada restoran2 n meriah mlm2....so aku xrisau sgt keter park kt depan tuh....

hari ke 2

bangun lmbt so tlpas sarapan kat lobi dia....mmg salute gak hotel bajet leh sediakan sarapan walopn ringkas mcm nasi lemak, bubur, roti bakar....tu antara sbb aku pilih hotel ni...kuar2 je nmpk saman parking...bengong betol aku xsangka plak kena kupon gak..haha...aku pon pi UTM buat pertama kalinya....senang nak cari bangunan sbb kampus dia bulat mcm UIA Gombak, lagipun bunting psl conference ni aku nmpk sejak dr pintu masuk...so good job lah committee...

sampai2 Ibnu Sina Institute tuh kena register....xsampai 2 minit pon uols...tu yg aku bengang sgt ngan committee, dah tau register dia sekejap, buat je lah 8 pgi rabu tuh...xpyh lah aku dtg dr isnin....

pastu dah settle gi jlan2 Jusco Tmn U tuh....makan2 n window shopping je..balik2 hotel tido....

hari ke 3

8 pagi dah gi UTM....ada plenary talk n opening...bla2....gi masok bilik seminar dgr kawan satu uia ni....igt aku sorg je rupanya dia pon present....kalo ku tau leh teman aku ms dtg....tapi dia ni foreigner, mcm xberapa nk bergaul sgt ngan org...suka wat keje sendiri....sso never mind lah.....

hari ke 4

hari aku present poster aku ni....yo yo ngat aku sorg je dr luar bukan UTM....xpelah, pengalaman kan...bagus gak present poster dr oral...at least poster kena present kat 2 judge, kalo oral sorg je judge yg tanya2...so aku xmenyesal lah pilih poster....nervous dia sama jek....cuma santai sbb aku borak2 ngan tuan punya poster sebelah2 tuh....menarik gak sbb kebanyakan dorg present pasal forensic punya research...walopon dorg punya research simple sbb dorg wat mix mode 1 thn setengah, tapi isunya menarik, mcm cap jari kembar seiras, pemalsuan tanda tangan, pattern darah kat crime scene....mcm tu lah yg aku igt...

mlm tuh aku gi Jusco Tebrau ngan kawan gi tgk wayang....citer apa korg tau, Twilight kot...pergh aaku ni dah la xpernah layan pon citer tuh hujung2 tengok penamat dia....tapi best plak aku rasa....mcm nak download je yg sebelom2 tuh....kawan aku ni 2 org sambung Msc kat UTM....entah la, dr dorang ckp, mcm heaven sgt UTM ni....ada sorg ni nak gi Maldives ada lawatan apa ntah...pastu duit geran byk, maklum Research University kan....

dalam hati aku, aku bersyukur jek....ni gi conference ni leh claim duit geran pon dah cukup baik...at least aku dah cukupkan requirement Msc aku.....nak tamak2 sgt sbb dengar U org lagi best byk duit pon, aku just cakap kat diri sendiri...

ko yg pilih dulu nak sambung kat situ, xpayah lah nak compare ngan orang.....bukan xdpt tawaran lain, tapi dah pikir masak2 yg ni paling ok tawarannya....so, embrace it dude.....xperlu k nak rasa down kawan ko ke mana2 dah bjalan....haha...

No comments: