Sunday, May 22, 2011

I luv Bukit tinggi

ok, dah lama sgt xupdate..hari tuh aku balik kg 10 hari terbaik wook...best giler kali ni...aku just summarize je lah apa2 yg menarik..

1. staff kastam kat airport sana buat taik plak...aku nmpak member dia tanggalkan sticket Air Asia...pastu leh plak dia kata bagasi aku xde sticker...lu pehal bro...wat2 kecoh, masa tuh aku dh kuar pi toilet...terpaksa lah aku msuk balik nak verify coz bagasi tuh ada nama aku...last2 dia lepaskan aku..

2. kenduri sepupu aku...kiteorg pusing kampong naik bendi..fuyooo..larat plak kuda tuh nak angkot aku....sian dia..dengan tgh bunting, kena angkot aku, azrol, n kamal yg set2 gergasi.haha..aku doa banyak2 jgn lah dia mogok ke mengamuk ke..cuma nak dekat ngan kg aku ladam kat kaki dia tercabut...terpaksa tuan dia stop dulu nak kutip balik..haha...n lagi best masa tgk balik gambo2 yg dah cuci, ada gambo bendi aku yg roda dia dah xstabil dah..haha...kena gelak je aku ms tuh..

3. cuba masakan khas indon yang pelik tapi best...dorg punya apam balik terbaik...dorg letak perisa dlm tuh kita leh pilih...baru je sampai aku beli terus try perisa durian n pisang....best lah dua2 tu...siap ulang beli kot sebelom balik ke msia..

4. bakso Biaro (nama tempat) mmg terbaik..bebola daging yang enak...pastu kalo kita letak sambal ikot nafsu sendiri lah.....masa kiterog makan2 ni, aku gtau lah-letak sambal banyak2, pasti kau kan menyesal....sepupu aku Nana kata- takkan menyesal...kiterog pastu guna ayat ni....masa kali kedua dtg, sapa2 yg terlebey sambal smpai muka xboley blah jadi pink (kamal), bercucuran air mata (adik aku)..kiteorg akan cop dia MENYESAL...kalo berjaya buat sedang2 jadi TAK MENYESAL...have fun giler dok tgk muka masing2 menahan pedas...

5. Berjalan2 best...paling chantek mestilah Puncak Lawang , kat Danau Maninjau....terbaik sangat sebab lawo weh...angin bukit yg sejuk berhembus..kiteorg amek gambo lompat2 kat sini...terbaik sgt....dapa gambo yg lawo2...aku suka betol gambo lompat2....

6. kebersihan Bukit tinggi harus dibaiki....sesetengah tempat melancong makin kotor..xde ke effort nak bersihkan..cat balik ke...lawakan lagi...rugi sebab bandar ni bandar pariwisata (pelancongan)..jadi rugi sangat kalau xmaintain betol2..

overall, percutian ke kg kali ni sangat terbaik....lagi2 ada 2 org kawan aku azrol n kamal join...kiterog jadi kecoh r sebab masing2 gila2..tambah plak adik aku atie n sepupu Nana...mmg meriah...

No comments: