Tuesday, April 26, 2011

William-Kate wedding stamps

Ok, my lifetime hobby is collecting stamps..for those yang xtahu, i ada banyak setem2, n i minat sangat nak kumpul..kalo Msia I bukak akaun Filateli utk dorang pos tiap kali first day cover keluar...

bagi aku melalui setem aku kenal budaya negara org...sbb tuh aku nak sangat kumpul setem Indonesia..banyak dorg feature budaya dorang dlm setem dorang...cuma aku xtahu guana cara nak bukak akaun filateli dia...

aim aku tahun ni, nak kumpul setem khas wedding William and Kate...setakat aku tahu ada 5 negara yg keluar setem khas...UK, Aussie, Canada, Niue, and Jersey..

tapi aku hanya mampu dapat UK n Aussie setakat ni...




yang ni versi UK...aku mintak tolong kwn aku yg study kat Manchester...lega sangat sebab dia dah pos kan..n aku dah bank in duit dia..




yang ni Aussie...aku mintak tolong kawan kpd lecturer aku..dia kata boleh tolong beli...yg ni kuar 29 april (so, xde lagi la)....aku harap urusan pembelian berjalan lancar...




yang tang Canada aku pening...sapa lah yang aku kenal tinggal sana...mcm xde ja...so, aku xgive up...hari ni aku baru kenal ada student msia yg suka vlog tuh...dia study kat Toronto..aku dah email dia, tanya baru kot2 dia boleh belikan...masih xde jawapan..so, aku kena bersabarlah...

p/s: Niue n Jersey mmg xde dlm perancangan sbb yg tuh lagi lah sapa org Msia yg tinggal negara pulau2 tuh..so, kena berpijak bumi yang nyata lah...

2 comments:

rijalnaif said...

haaha...mesti ko share minat yg sama ngan duang kan???...kumpul setem.. memang hobi klasik la org kata... good2... nnt bila ko kawen ko buat la setem sendiri ek?..backgroud terus maju...cayolah!

Kunangsepi said...

haah sama ngan duang..xperlu background mcm tuh....mencapub sangat..haha