Thursday, December 1, 2011

Ombak rindu: Review Kunangsepi



Tuhan tolong lembutkan hati dia...untuk terima ku...seadanya....kerna ku xsanggup..kerna ku xbisa,,hidup tanpa dia di sisiku...

Ye...sume tau aku peminat setia Ombak rindu...ye, post aku psl film adaptasi novel Ombak rindu juga post Kunangsepi paling popular...kebanyakan pelayar internet terbabas masuk sini sebab taip kata kunci OMBAK RINDU kat Google masing2...

Aku tgk malam rabu, first tayangan kot...aku gi ngan anak sedara...dia xpernah baca novel so aku mmg harapkan pendapat dia utk mewakili org yg xbaca novel tapi tgk film sahaja...kami pergi 11. 20 malam...

sebab aku beli awal (isnin) aku dapat seat chantek punya....banyak kosong lagi...aku pilih C11 n C12...tengah2 kaw...ada? xde diam..haha..

masa masuk Hall 1 GSC ECM tuh, terkejot aku...weh ada yg duduk seat paling depan...biar betol ni..penoh kot hall tuh ngan org...boleh kata majoriti pompuan...yg dtg bercouple ada, yg geng2 laki sahaja ada, yg kakak2 n d geng ada, pasangan berumur ada..so ko ckp jek lah sapa sume ada..mcm2 ada...

TERBAIK DR FILEM NI:

1. Maya Karin mampu meluahkan karakter Izzah dgn baik..emosi Maya sampai...dia menangis, dia sedih, dia takut, dia merajuk, sume sampai ke penonton...mmg ramai dah kata Maya akan gondol pelakon terbaik tahun depan...

2. Aaron juga cemerlang...kita tahu dia pelakon berbakat, so benchmark dia tggi lah...aku pernah tgk dlm Macam2 Aznil Aaron nanges xsampai 1 min...xboleh berhenti plak tuh..dlm film ni pon dia mampu menanges...dia jujur...susah nak tgk lelaki nanges yg nampak jujur kat MSia..aku biasa tgk pelakon lelaki Korea mcm So ji sub yg handal menanges..Aaron juga setanding rupanya...jadah dia boleh menitik2 air mata masa nak tanya Bront Palarae psl mana Izzah..air mata jantan beb...

3. Pelakon2 pembantu terbaik...Bront cemerlang sbg Mael yg cintakan Izzah, Lisa mampu menjadi eccentric Mila Amylia...tapi Lisa mmg pandai speaking, cuma masa Lisa marah, xberbutir tau dia ckp apa...laju nya kau..pelan2 sket boleh...yg aku xleh lupa, bila dia marah Julia Ziegler-u r such a slut...haha..bab2 tuh mmg aku grab baik..haha..

4. Zaidi Omar bagus utk watak Pak DOllah...emosi tol org tua ni..maklum sebab dia ayah kandung Hariz...bini dia-sapa ntah pon okay..so-so jek..aku nak sentuh watakDatuk Suffiah by Azizah Mahzan..adoi lah...dia ni control sgt..aku xsuka bila dia control, speak2 English, nampak sgt fake...aku lagi suka kalo watak ni dibagi pelakon berprofil tinggi mcm Ellie Suriaty ke..pastu aku suka kemunculan khas NAdiya Nissa sng tunang MAel di hujung...dia ni larik betol2 dr watak sbg remaja lembam dlm Cun!...

5. Pemandangan cantek...sunset, pantai ada batu2..Cameron highlands..

6. Babak Izzah duduk tepi Hariz yg tgh tidor atas sofa..dia sembamkan kepala kat tangan Hariz....lalu Hariz mengelus lembut rambut Izzah...oh damn...this moment is soo sentimental...aku rasakan cinta Hariz...cinta Izzah yg aku bayang2kan selama ni..



Izzah, abang cintakan Izzah...abang nak hidup dengan Izzah selama2 nya...

YANG TAK BERKENAN DI MATA AKU

1. rumah Izzah ngadap laut, of kos dr bentuk pulau2 depan tuh semua tau ni shoot kat Langkawi..pastu keje kat KL..aku xleh nak adapt sekejap aku ada kat Langkawi, sekejap ada kat bangunnan pejabat Suffiah Cemerlang kat KL...aku rasa dlm novel latar kat apartment je kat KL, pastu ada villa mewah Datuk suffiah..aku xberkenan ngan rumah moden ala2 kayu...aku rasa mcm tgk cerita2 hantu...

2. Izzah tgk tv, ada berita psl suami dia ngan Mila..sekali dia nanges, cuma aku rasa berita xsebut lagi suami dia yang nak kawen, so napa awal sangat air mata kau bercucuran hah Izzah?

3. Aku rasa anak dia gugur dlm novel lepas dia jatuhms kejar kereta Hariz..dlm film boleh lak anak dia selamat...benda ni mengganggu aku...sebab sebab dia gugur lah dulu aku hantar email kat penulis Fauziah Ashari psl aku xpuas hati napa Izzah asek gugur jek...so it is my bad yg terlalu obses dgn novel tuh sampai aku xleh terima sgt film dia ubah..

4. Adegan Hariz peluk Izzah di rumah Pak Dollah...sebenanrnya dlm novel Mak jah nampak dorg tidor berpelukan pagi tuh...dlm cerita ni dorg laki bini terserempak laki bini ni peluk2 dlm bilik tidur sambil berdiri..jelas lah babak dah diubah utk kesesuaian film..aku rasa kantoi peluk amsa tidur lagi tragis dr peluk berdiri mcm tuh..haha...pervert....

KESIMPULAN

ia sebuah usaha yang baik...Ombak rindu telah mencetuskan fenomena baru tahun 2011..ramai yg memuji di page FB dorang...ramai yg menanges...ramai yg xdpt tgk weekend ni sebab tiket full house...n anak sedara aku yg xpernah baca novel ni kata-cerita ni sangat2 best...dia sgt beremosi masa tgk...komen2 ngan aku...aku paham mungkin dia terjerumus dlm emosi pelakon2...n dia bagi lebih 5 bintang dr 5...

Korang tanya aku berapa bintang? aku bagi 10....hehe..

2 comments:

IZXA ULFADH said...

tak sabarnye tgok izzah..tp xsuke maya karin..

Kunangsepi said...

kan...dr dulu nd pon xsuka Maya...taapi dlm citer ni Maya okay...cuma loghat Melayu dia masih ganjil..