Friday, June 12, 2009

Birthday, perlu ke?

Hari jadi mmg hari yg special bg yg menyambutnya..bagi aku la, hari jadi hari untuk diri aku sendiri..kdg2 aku rasa tak suka nak sambut hari jadi ngan org lain..sebab rasa mcm ia hak mutlak aku..masa ni la aku nak bagi diri aku masa nak kenang asal usul aku..dah berganjak usia..sbb tuh aku tak ingat sgt bila aku beli kek sambut harijadi sendiri..rasa tak suka la tiup2 lilin..tapi suka sambut harijadi anak2 buah aku..

utk kawan2 aku plak, aku ada few je yg aku ingat harijadi dorang..itu pon kdg2 miss jugak yg nak ucap...aku ni pelik, aku appreciate giler kalau org antar sms ucap selamat hari jadi..tapi aku sendiri tak bersungguh nak catit kat kalendar harijadi org..dulu kat matrix ada jugak aku tulis n tampal kat dinding..cuma dah buang la..so aku dah lost byk giler member punya tarikh..

so, bg yg mungkin rapat ngan aku, tp takde pon aku nak ucap bday, itu bukan tanda aku tak appreciate kehadiran korg dlm hidup aku..just aku ni jer yg pemalas nak ingat..sori la member baek aku di sberang Laut China Selatan yg aku tak pernah sms bday dia..mungkin ko mmg ditakdirkan bernasib malang ada member cam aku..huhu..

2 comments:

Salahuddin Harith said...

menyambut hari jadi bukanlah satu sunnah Rasul

moga-moga dengan hari jadi tersebut menjadi tarikh muhasabah untuk lebih memperbaiki diri buat setahun yang seterusnya

Kunangsepi said...

terus ustaz solah bagi ceramah sat..betol2 ustaz..seb baek sy tak suka sambut..