Sunday, March 7, 2010

Aku bagi pakej 4 in 1



1. ketika cinta bertasbih 1 & 2

filem yg sgt best..nuansa mesir yang sgt baek hingga rasa spt aku plak yg study kat sana...babak keja bas ngan teksi yang cam haram laju membuatkan aku teringat uztaz hani, seorang ustaz yang dibawa khas dr Mesir utk sekolah aku...mmg pon cara dia memandu mcm tuh, giler2 punya laju..sampai takot aku dan ke sampai Kuantan ni dr Rompin sebab ada nyaris2 langgar keter org lagik....seriau aku weh...

filem ni berlandaskan islam..kalo nak cari jodoh tak payah nak cintan cintun...pinang terus anak dara mana ko minat..suka watak Anna yang pakai tudung sampai tutup dagu...dah la lemah lembut, cara cakap mmg rasa bagusnya dia ni..

watak hero boleh tahan...Khairul azzam...walopon kdg2 mimik muka dia rasa janggal la..bdw, tengok muka dia ni teringat aku kat abang Eric, sepupu aku kat Padang...muka dorg sama la..tinggal Azzam ni ada tahi lalat jek kat atas mulut...kebetulan plak...sbb tuh aku asek terbayang abg Eric ni yg blakon..haha...

2. Pidato antarabangsa

xtau nak ulas apa..tak tengok la...aku balik2 first aid course pas maghrib teros tido sampai kol 11..xtau mlm tuh ada pidato..mesti ada live kat TV1 kan..mcm tahun lepasa aku ulas tapi tahun ni aku xtau la..

yang tau esok paper pemenang nusantara wakil Msia..syazwan suhaimi...dak UIA engineering...hoho..dia ni mmg terkenal giler...biasa pendebat yang hebat ni..dulu masa kat matric aku sokmo tgk dia debat..ada sekali tuh pertunjukan debat antara Matriz lwn Main campus..syazwan ni wakil matric la..bohh...aku tgk dia lagi better dr senior2 kami kat Gombak tuh..aku siap komen2 lagi kat blog dia..n pernah berdebat gak pasal isu Negaraku-Mamula moon kat blog FS dia..masa tuh FS masih no 1 n blog2 byk org wat kat FS..

tapi aku perasan la dia ni xsuka berita sukan...ada satu pemilihan debat ni, aku saja2 dtg...trainer tuh suruh debat la 2 team...before tuh brain storm sat apa isi2 tajuk dia Piala tiger: Msia akan kalah..hoho...aku bab2 Msia ni boleh la..amek tau la jugak walopon xminat bola pon..aku tau la sapa penyerang Indon yang tgh hot masa tuh..aku gitau la syazwan ni...dia mcm xsuka tajuk gini n ckp...aku mmg xamek tau sgt hal2 sukan ni...masa tu aku sedar la, mana ada pendebat yg perfect..sume tajuk leh sapu..sedang dia yang aku rasa hebat pon xtau sgt pasal sukan....bdw, trainer puji dia tau sebab tau nama2 pemain Indon yang relevan masa tuh..bdw, tuh idea aku, tapi xkisah la sebab kami bincang2 kan cari isi tadi..

skang dia dah menang peringkat antarabangsa..hebat betol la..aku nmpak graf dia menaik...menang itu ini...mmg sgt bagus....leh jadi contoh sapa2 yg minat debat BM..

3. Raja Lawak 4

kecik menang yeay...aku mmg suka ngan 2 org anak muda Sabah ni..dorg best, lawak dorg mmg leh diterima..dgn trademark Asal dr kampung, kecik berjaya gak kalahkan Idlan yang asek dok no 1 jek sebelom ni....tahniah la...leh la jadi pelakon n penyampai Era..relevan la kalo Era nak masuk Sabah sebab katanya Era akan lancarkan versi Sarawak xlama lagi....

4. All england edisi 100 n AF8

masa minggu yang sibok ni la 2 acara aku minat start..satu All england...aku sokong Chong wei n Beregu Kin Keat/Boon Heong kot2 leh lepas final tahun ni..n Af8 bermula ngan konsert tirai sabtuh ni...yg takbest aku 2 hari ada kat UPM la utk symposium Biomed Msia...aku xakan lepas peluang ni nak tgk projek2 student biomed yang laen dr IPTA laen kat msia ni..tapi dlm masa yg sama, aku xleh byg kalo sabtu ni semi ada live pemain Msia masok...waaa.....n konsert Af8 lagik...camane ni wei.....T_T

No comments: