Saturday, December 18, 2010

Harimau Malaya di final AFF Suzuki Cup 2010

(off topic ye utk entry ni, travelog 3 akan menyusul kemudian)

Alhamdulillah,segala puji ku panjat ke hadrat Illahi atas kemenangan agregat 2-0 Msia ke atas Vietnam....

ini bermakna Msia layak ke akhir buat kali ke-2 selepas 14 tahun...ye, 14 tahun ok....dulu kita tewas dgn Thai 0-1...

lawan tahun ni belum tahu sbb kita kena tunggu besok result leg kedua Ina vs Phil..

jauh sudut hati aku nak Phil menang...sebab mudah...dorg xde stadium yg lepas piawaian FIFA...so, dua2 game final (timbal balik) akan main kat Bukit Jalil..

tapi lagi satu sisi, aku nak kita jumpa Ina...

ye mmg susah, nak btandang ke Gelora bung Karno..aku nak dorg tgk mutu sebenar kita...

yg first game tuh naseb lah Khairul Fahmi xde...dia mmg truly a hero...lagi satu, defend kita makin mantap....tgk je lah betapa susah Vietnam nak tembus defend kita...Muslim, Amar Rohidan, Sabre Abu, Amirulhadi dan kwn2 sudah makin matang ye by game...

aku nak sangat kita tunjuk kat Ina...kita kalah dulu bukan penanda aras kita bawah dorg..

lagipon dgn pemain2 local, banyak muda2 (bwh 23) n coach pon org Msia, aku sangat bangga dgn team ni...

harap2 Bukit Jalil akan bergegar dgn ngauman harimau Malaya...haha...

No comments: