Thursday, December 16, 2010

Travelog 1: Sepanjang lubang kenangan

Mula2 mawi jek contact aku psl nak pi KB nak pi kenduri judin....kami rancang nak pi sama2..so plan nya adalah mawi dtg kuantan dr umah dia kat kedah, then kami naik bas sama2 pi kb...mula2 aku igt ada lagi geng2 lain nak ikot....rupanya xde pon...just kami berdua jek..so, aku plan, pi sama2, balik ahad tuh aku sorg ke kontan, dia pi balik kedah..

tapi rancangan kami mmg bukan yg tbaik....kami pi melawat fahmie kat KOP nak tanya2 kabar, dgn harapan leh tgk anak dia....masa borak2 tu lah dia propose cdgn laen...apa kata kiteorg pi sama2, since dia xde kawan nak pi kb...kami pikir2 mcm best jek...so, kami pi jual balik tiket tuh, dapatlah separuh harga...

mlm tuh pi lepak2 umah fahmie, lama gak la..sambil2 tuh, kami cari siaran Al-Hijrah..lawak gak berita mlm tu, klip salah, padahal Adi akmal tuh dah ok la gayanya..

then, kami pi tc...ombak kuat mlm tuh, aku borak2 ngan mawi mula2 agak rapat ngan air laut leh sampai, dua kali kami terpaksa bangun sbb air sampai nak sapu tempat kiteorg duduk...teringat plak aku psl tsunami..huhu...mcm menakutkan plak ombak kat situ...

esoknya, fahmie dtg umah aku, kami bertolak dlm jam 8 lebey gitu..ada adik dia ngan ank buah dia...singgah sarapan di Kemaman kot....dlm perjalanan aku dok ralit tgk nama tempat..best2 nama dia...paling best yg ni...Sek Men Anak Ikan...banyak kot anak ikan dlm tuh...haha...

sampai2 Kb kol 4 gtu kot...dapat cari umah judin tuh..maka acara paling dinanti ialah mengisi perut yg kelaparan n mengambil gambo kenangan ngan dia...pastu pokke datang n kami tumpang tido umah dia...

>>>bersambung>>>>>>

6 comments:

IZXA ULFADH said...

adakah isteri en.fahmie itu namany aziyana pensyarah di polisas?

Kunangsepi said...

haah..ler kenal plak ke?lecturer ke?

IZXA ULFADH said...

aziyana tuh senior kt u..
knai la...

Anonymous said...

nak tgk gambo2... =p

~d-a-z-z~

Kunangsepi said...

perlu ke..

haha...

adek d-a-z-z

Anonymous said...

perlu le...
huhu

~d-a-z-z~