Sunday, December 26, 2010

Harimau Malaya mengaum 3-0

ok malam ni adalah sangat penting bagi aku...

ye, since Msia masuk final, n aku pi tgk masa semi kalahkan Vietnam 2-0, aku rasa aku tau apa yg perlu diexpect masa final..

aku mcm nak pergi join geng2 fadu, dah la ada faiz pon pi, xlupa kwn sek rendah aku nazran pon ajak join dorg, tapi aku xrasa aku sanggup duduk berdebar2 dlm stadium...

satu sebab utama Msia lwn Indon...ye, aku ni berdarah Indon, aku xnafikan sbb selama2nya itu fakta...mungkin ramai yg akan persoal kenapa dari dulu aku mmg fanatik team Msia, xkira bola ke badminton ke or sukan2 lain...

sebab aku lahir di sini...dah la aku lahir seorang diri tanpa dibantu bidan atau doktor, aku lahir di rumah...masa tuh arwah nenek je ada tlg selimutkan aku dgn tali pusat xpotong...

biarlah aku darah sana, sejak kecik aku fanatik ngan Msia...aku dah follow sejak sekolah rendah kot...masa tuh topik utama aku ngan kwn2 ialah prestasi sukan Msia...aku suka ulas ngan kwn2..

aku rasa kalo aku pi stadium, aku rasa debaran yg sgt hebat..satu Indon tgh di kemuncak skrg, dua aku xharap tgk ada rusuhan ke apa kalu kita kalah..tiga, leh tak aku tgk kat tv sbb masa semi aku xnampak sapa yg score...haha..mmg la lame excuse, tapi aku nak tau sapa tuh, jauh sgt kot, mmg la aku melompat2 mcm org giler ms gol..haha


Piala AFF Suzuki yg bakal jadi genggaman Msia buat pertama kali..

lagipon aku pi Temerloh mlm ni, ada cabutan btuah syrikat ayah...mlm ada mkn2 jamuan..so aku nak support ayah aku...dah la aku sorg je yg xtolong dia, xkan event2 pon xnak tunjuk muka..

kat kedai tuh konon2 nak try tv kat ofis, sekali siaran xclear la..bengong tol la..so, aku decide gi umah abg segera...terlewat 5 min ok..

masa nak masuk umah abg, aku tgk keter ada kat lmn umah abg Isham-staff hospital aku praktikal dulu..so, aku msg dia..dia mmg ada kat umah, dia ajak dtg umah..

so, aku pon masa abes first half pi la umah dia...lupa nak citer umah dia 3 buah rumah jrk dr umah abg aku...dah la kiri umah dia pon staff hospital yg aku kenal..tapi aku xnak la melawat sbb dia tuh dah ada keluarga..

so, meriah la aku dok borak2 ngan dia..bestnya lama xjumpa mcm2 la borak..dia siap buat air nescafe n ada cucur udang dia beli ptg tadi n biskut...so, kami jamah la sambil2 tgk bola...

masa dia buat air, leh plak Msia sumbat 2 gol..sian dia xdpt tgk..may be terkejot kot aku jerit kuat...haha..sori bang..mmg aku over sket kalo gol...haha...dia mcm xkesah sbb dia pon minat gak...

maka berakhir game, aku pon beransur pulang sbb ada jamuan pulak kat kedai..sebenarnya xpuas lagi borak ngan dia, tapi masa xmengizinkan...sempat la aku dok komen2 umah dia...mcm ada interior designer weh...serius lawa utk rumah seorang yg masih bujang...

oo lupa nak citer dia ni bujang lagi walopon lagi tua dr aku (xpyh la citer umur dia)...rupanya dia kata dia la yg cat umah, n ikot maajalah Impiana nak decorate..ada barang beli kat Ikea gak..pastu paling best aku tgk majalah dia baca Maskulin kot...

wah2 patut la Maskulin habes...wanita mana yg pandang dia mesti jatuh hati sbb member hensem kot...cuma xberpunya je lagi..mgkin xsedia lagi nak kawen...

so, aku doakan agar dia dapat wanita yg sempurna...untung ni dapat dia..umah dah la lawa....muka pon ada...nak je aku kenen2 ngan sapa2..tapi aku takot dia dah ada...haha..

ok, malam ni Msia menang 3-0 (tudiaah baru nak citer bola, odah kemain)...aku suka sbb gol2 cantek dr padang kot, xde la gol2 mudah...so, bravo Safee (4 gol-penjaring tbanyak setakat ini) n sorg lagi sapa ek, xingat..haha...mudah tol hilang ingatan..

so, kita selangkah bergelar juara Piala AFF...hanya perlu bertahan di Jakarta..mmg xmudah sbb sana fanatik woo penyokong2...kalo Vietnam leh kita ikat di halaman dorg, why not Indon kan...

akhirnya, jika Rajagobal bjaya bawa anak2 didik ke final...Msia mmg hebat selepas emas Sukan SEA 2009...mungkin ni era baru bola sepak Msia...

mengulang era emas arwah Mokhtar Dahari dan kawan2...hopefully...till then, harimau mengaum di Bukit Jalil, garuda pulang hampa...

4 comments:

Anonymous said...

kenuri kali ni x jemput kitorg pown...
haha (terkenang gi mkn kenuri kat mn tah dl...kg. padang kah namanya..?) lupaaa dah.

~d-a-z-z~

Kunangsepi said...

simpang tanjung pasir namanya..

kenduri utk staff ja..

petang ada cabutan btuah n ada gak makan2 utk customer yg dtg mcm dulu..

biasa la..kena jamu2 jugak...

IZXA ULFADH said...

mcm nk tgok deco umah kwn tuh...

Kunangsepi said...

haha..xamek gambo la...tapi mmg simple n nice....xmcm org bujaang pon...haha