Thursday, April 14, 2011

Rio yang indah


i love this poster the most...an iconic statue of Christ (one of new 7 wonders of d world) embracing exotic Rio..

aku suka animasi....xtau lah, bagi aku tgk animasi puas sgt...xkisah la cerita cam budak2 tapi aku sure hepi giler kuar wayang....hari ni layan Rio...

cerita dia mudah....kakak tua biru yang masih baby diseludup ke Minnesota...tapi tercicir dan dijaga oleh Lynda...dorg ni besfren forever lah...dia hidup bahagia ngan manusia smpai xgeti nak terbang...burung kan ikut mak dia terbang baru dia belaja....

pastu ada plak Dr Ornithology (kajian burung) ni kata si Blue (burung tuh) yg terakhir n dia nak biakkan dgn yg betina kat Rio..nama dia Jewel...dorang kat Rio ni mcm2 hal jadik..kena culik lah..

aku suka lah film ni....dia gambarkan Rio dgn baik...ada kereta kabel nak daki bukit, patung Christ tuh, ada bas pelancong, aktiviti terbang guna ntah bende ntah alat tuh (aku xtau nama), jemur di pantai, kegilaan rakyat Brazil tgk bola n paling sinonim dgn Brazil-SAMBA....

ada babak karnaval-pesta samba yg popular kat Rio...tak lupa hutan Amazon di pinggiran bandaraya kosmopolitan tuh di mana spesies burung kakak tua masih hidup alami...

babak dorang bergaduh berdua...cute sangat....merajuk bagai...duduk2 sambil bunga2 jatuh....pershabatan antara dia ngan seekor ayam n itik, kakak tua hitam, anjing buldog...

masa dorang berjaya lepaskan semua burung yg nak diseludup tuh, rasa gembira sangat....mcm aku plak yg terbang bebas...masa Rio saat2 akhir baru geti terbang sebab nak selamatkan Jewel yg patah sayap...aku yg berderau siap wuhuuu rasa gayat nak jatoh..haha

Oh Blue n Jewel....ur love means a lot to the world....that all species deserve to be in love and live happily in their pristine paradise....

*teros 5 bintang, xagak dah ni*

2 comments:

IZXA ULFADH said...

kami bru nk tgok rio esok..eheheh

Kunangsepi said...

tgk 3d terus lah....mcm bbaloi jek walopon i xpernah tgk 3d..haha...xminat...