Sunday, July 17, 2011

Dr Lo'Lo' persis Mutiara


Ahli Parlimen Titiwangsa-Dr. Lo'Lo' Ghazali

dapat sms dari kawan....nd betol ke Dr Lo' lo' dah meninggal...OMG...aku terkejot giler kot...aku xbaca sms tuh sebab tggal phone kat bilik...dah kul 12..aku pon check la laman2 sesawang yg portal berita mcm Malaysiakini, Harakahdaily n Mynewshub...

Ya Allah betol lah berita tu...so aku bls kat kawan mmg betol sebab dah heboh kat internet...

Pemergian Dr. Lo'Lo' cukup meninggalkan kesan...aku sebagai peminat arena politik ni, aku cukup terkesan dgn penampilan beliau...cukup sederhana tapi di Parlimen beliau cukup wibawa...banyak jugak aku tgk beliau bangkit berhujah which for me it is good enough...

yelah jadi MP mmg kerja anda berhujah kat parlimen..kalo ada kepincangan ke, isu yang xpuas hati, kat situlah medan dia...

n Dr Lo'Lo ialah pemimpin Muslimat PAS yg pertama aku kenal...aku xkenal sgt pemimpin Muslimat sebab mungkin karisma 2 Tok Guru menenggelamkan pemimpin wanita...tapi Dr Lo'Lo' boleh saingi imej kaum Adam dalam PAS...dia selalu bersuara, dia prihatin n I really adore her personality...

Being as a medical doctor n yet we can talk about politic in Islamic way...wow, I really salute her...

Dia dah pergi meninggalkan dunia yg fana ini...dia tinggalkan Parlimen Titiwangsa dengan seribu satu jasa dan bakti...dia tinggalkan Muslimat PAS dengan sejuta tenaga dan idea demi memperjuangkan Islam...n for that, Dr Lo'Lo adalah satu dalam seribu...one in a million lah...Peris Mutiara (Lo'Lo')

terkadang aku rasa rendah diri sebab sedangkan dia perempuan boleh berjuang atas nama Islam dgn penuh istiqomah...aku yg lelaki ni pun masih terkial2 lagi mencari jejak...

Semoga roh almarhumah ditempatkan di Jannah Allah...segala jasa dan sumbangannnya menjadi ingatan setiap Muslim utk meneruskan perjuangan yang belum selesai....

AL-FATIHAH....

No comments: