Monday, September 19, 2011

Berangan AJL sat

Bayangkan anda di AJL 2011...kan...berangan...aku ada 4 calon finalis lah utk juara...sume lagu balada yg power gituh...lets imagine..

Lagu Terbaik AJL 2011-Beribu sesalan-3 suara (kengkononnya lah)



Beribu sesalan ye....sapa2 yg layan citer Annisa mesti dah tangkap lentoq ngan lagu ni....very strong in vocal, lyric dia pun sgt puitis, penuh dgn bahasa melayu klasik tingkat tinggi....kalo yg bertiga ni nyanyi kat AJL please kena ada drama sket...barulah Sia-siaku mencintaimu...

suami kaki pukul ke...bf curang ke...apa ke...yg penting tragis...oh ye, jgn lupa Shila Amzah...dia mmg diapit 2 diva yg bervokal mantap-Ning n Jac, tapi jgn sesekali perkecilkan kemampuan dia...silap2 dia boleh pukul habes sume yg lain...

No 2: Alyah-Kisah hati



sapa minat citer Stanza cinta mesti tahu lagu ni..alah radio pon popular giler..sedap sangat ye emosi Alyah bersatu dalam penceritaan lagu...skrg Alyah artis terkenal...org nak tahu fesyen apa lagi dia pakai...

kalo bertanding AJL, surprise us la Alyah...do something different...not to the extent pakai meat dress mcm Gaga tuh...pastu Alyah ni mcm acting okay jer...sila bawa kembali hero Malaya-Remy Ishak ye...pasal dlm clip kemain lagi kau nak feeling2 jadi roh bagai lah....nanges bagai lah...Alyah akan meletop mlm tuh dgn dress yg memorable n vocal yg kuat...tapi aku bg no 2 jek sebab lirik dia xsepuitis Beribu sesalan..


No 3: Kisah dongeng-Stacy




Sapa sangka Stacy yg licah itew mampu berlagu balada dgn baik...aku sangka dr awal...sebab aku kenal Stacy dr AF6 kot...aku tgk dia nyanyi Rela-Tila tuh...fuuh, bagus bah kalau kau...dia mmg boleh...

kalo kat AJL, Stacy xperlu ikot konsep clip dia...aku xsuka lah ada ciri2 kekurangan fizikal...biarlah drama AJL simple...kekurangan dr segi emosi lah...yg sedih antara suami isteri...lagi berkesan kot...Stacy aku bg no 3 sebab dr segi vocal, Alyah is more outstanding than her..

No 4: Tom-Redha



Tom ni sapa ek? hehe...dia lahir dr rancangan yg xpopular....my starz LG...tapi vokal kasar rock dia mmg lain dr yg lain..utk lagu ni Tom mmg kena strongkan vocal...emosi dia pon kena lahir keluar sbb kata redha kan...haha

Tom nak wat drama? xpayah lah....dia concentrate vocal jek....biar sume mata pandang dia...rasa keredhaan dia....simple je....aku bg dia no 4 sbb lirik lagu ni biasa sahaja....


So, tunggu sahajalah AJL tahun ni yek..ni sbnrnya lebih kpd personal preferance aku since aku rasa Beribu sesalan is the best song in this year...semuanya sangat Melayu dan vocal Shila telah membuatku jatuh cinta...haha....skang sibok nak tgk clip dia main gitar sambil nyanyi2 lagu org....haha

2 comments:

Unknown said...

Ehem.. Jangan lupa ye Awan Nano Hafiz :D

Kunangsepi said...

adoi la..igt awan nano, teros rasa dia juara..kata m. nasir cipta....