Sunday, November 27, 2011

Finale The Proposal

lupa nak gtau di pertengahan proposal sv aku dtg...igt dia xdtg dah..my co yg xdtg...sedey jugak aku...dia patut tgk aku nak watpe, tapi xleh watpe...dia ada meeting..

pastu examiner mula bertanya2 itu ini psl project....dr yg sekecil2 macam ni root ke rhizome hingga ke napa guna certain2 chemical..semua saoalan dia aku dah prepare siap2...xde yg mengejutkan sgt..mls r nak tulis kat sini semua...takpelah no...kita skip jek...

pas examiner, bukak pada mana2 lecturer yg nak bg cadangan ke tanya...mula2 ada sorg bg cdgn...pastu yg sorg lagi bertanya...n ada yg bg cdgn...lec statistics lebih berminat dgn test apa aku wat...n suggest sebut je dl ANOVA dlm proposal sbb xtau data mcm mana dpt...

pastu dr yg baik ni tanya psl cream lah...apa reaxn dgn extract...yg ni aku xtau...aku tanya dia nak suggest aku tukar cream ke? dia kata tak...just wondering ada rxn apa2 tak..

akhir sekali 2 postgrad tanya..satu bg cadangan psl statistik...soalan terakhir dr batch aku ak...mcm mna nak elak bacterial infection n reduce stress...

seriously, 2 soalan ni yg aku xtrpikir langsong ada org akan tanya....aku diam jap...aku mmg blur skjap...aku pandang2 slide aku...pikir2...sekali dtg idea..based on my reading gak...boleh jawab dua2...sesi soalan n jawapan pon berakhir..

habes je sume nak makan2 kuih...aku kemas2 barang takut tertinggal...kawan2 aku yg dtg salam..kata congratz....hehe...ada yg kata aku yakin giler jawab..haha...of kos lah...ko nak meyakinkan org, kalo ko pon xyakin mcm mana org nak yakin sekali...

ada form2 cdgn dr lecturer yg dtg..dorg bg cdgn, komen..yg paling aku bangga...sorg lecturer ni tulis-good presentation, undersatnd project well..ohoho...tq sangat atas pujian tuh..aku hanya sampaikan ikot apa aku dah prepare...ada yg komen slide too wordy..ni mmg xleh watpe lah...aku dah cuba banyakkan flow chart..

pastu last examiner panggil aku ngan sv....dia tegor psl one perenggan...dia kata kena cari balik reference2 tuh...kena masukkan..aku pon oka lah...no hal nanti ku betolkan...

maka berakhirlah mimpi ngeriku...kalo dr cerita aku ni mcm xngeri kan...cuba korg tgk aku atau duduk kat tempat aku...present di conference room...ada ramai2 lecturer bukan mcm fyp dl yg 2 examiner je dtg...pastu ada dak2 postgrad yg pandai2 tgk....tekanan adalah sgt dahsyat ye....

4 comments:

Anonymous said...

gud. a very gud bedtime story.

ada opening, klimaks n akhirnya peleraian.

terasa nak tido ngan amannya even baca time ptg2 camni...

tahniah en. hendy.

sungguh bangga ngan prestasi anda.

haha.

~dazz~

Kunangsepi said...

haha..bed time story mcm dulu2 ka? ala2 zaman borak2 xingat nak balik bilik padahal hang dah ttp lampu berkelubung bagai dgn selimut nak tido..haha

Anonymous said...

ekeke...

weh aku maseh ingat satu mlm tu.

tajuknya ialah: nyonya2 sosialitas.

tp ak da lupa cana storynya..

huhu

Kunangsepi said...

nyonya2 sosialita tu sinteron indon lah...dia citer 4 sekawan ala2 Desperate Housewives...

depa dok ada mcm2 mslh...ada yang jadi pmpuan simpanan, ada yg suami anak emak, ada yg suami gatal...mcm2 lah..

tp at the end, tetap jaga persahabatn dorg ni...sooo DH....