Thursday, November 24, 2011

The proposal: Part 1

Aku dah lama nak citer guana proposal ni buat aku nebes xhengat....xlalu nak tido semalam...pagi ni makan pon tak selera...

ini semua angkara semalam...

ye smlm 2 org kwn aku present...sume nampak okay...yg 1st presenter okay...aku igt yg 2nd pon okay...ms examiner dia dtg, aku dok blkg dia...proposal dia ada tulisan2 merah...dlm hati aku, mcm banyak je dia nak tanya...

aku dgr prstxn dia..okay habes dlm 10 min jek...quite fast actually since ms sbnrnya 30 min...

bila pengerusi majlis serahkan Q n A session to the examiner, the nightmare started..dia bg soalan satu demi satu...biasalah kan...tapi kwn aku xdpt jwb yg mula2..mgkin dia dah kecewa, suara dia mula lain mcm..

dlm hati aku, wooo, mcm dia nak nanges dah..examiner tak bagi chance, xdpt jwp yg ni, dia tanya soalan lain..bertubi2...ada je kesilapan yg dia nmpk...siap komen ni xcapai master level...

adoi lah..kalo aku pon, org kata poposal kita xcapai master level, aku pon down...yelah, kita put effort nak siapkan, bg sv check bagai, still org pertikai...hmm..

habes je examiner tuh, seorg lecturer lain nak tanya...kawan aku xboleh hold dah...air mata dia membuak2 keluar...dia mintak moment nak kuar sekejap dr meeting room yg sejuk itu...


kami semua berpandangan..examiner yg ddk dpan aku pon toleh aku...dia geleng2 pala n aku pon hanya mampu angguk2 jek...

that was very scary moment not only to my fren, but to us who didnt present our proposal yet..masing2 nampak tertekan...aku lagi lah..sebab giliran aku hari ni...so, aku dh pikir masak aku mcm ni..

xpernah terbayang prstxn ni jadi sebegini tough...bkn sahaja tough academically, tapi jugak mentally...

aku takut...tapi kwn2 aku ramai bagi semangat....dorg yakin aku boleh buat...aku minum2 n makan kuih kat refreshment room sambil borak ngan kwn aku...sbnrnya kami mcm nak lari dr intensity tuh...so, kami pon buat2 lah enjoy the evening tea kan...gelak2...dlm hati aku....mampus aku besok..seriously..

BERSAMBUNG

No comments: