Wednesday, March 14, 2012

Kpop star

kalo korang sume rajin tgk One HD kan....mesti korang perasan rancangan Kpop star....aku tgh dilanda demam rancangan ni.....sampaikan aku dah jadi xminat tgk American Idol...betol...

biasa aku lah yg sokmo selook tggu 6 ptg Khamis n Jumaat nak tgk live American Idol kt Star World...xmain lah tgk kat 8TV yg lmbt sehari k..haha..

skang ni asal selasa je xsabo nak balik umah tgk Kpop star....kenapa rncangan ni best?

1. Juri2 dia....oh yeay....dorg ni sume dr 3 syarikat rakaman terbesar Korea....Park Jin Young pengasas JYP entertainment yg terkenal dgn 2pm, 2am, Wonder girls, Miss A...pastu ada Yong Suk ke apa ntah nama dia, pengasas YG entertainment yg terkenal dgn Big bang, 2NE1, Se7en.....lastly, artis terkenal Korea, BoA mewakili syarikat SM entertinment yg terkenal dgn Girls Generation, Super Junior, F(x), etc....

2. Juri2 dia gak suka berbalah..haha...i mean dorg asek lain je pendapat....sorang kata dak ni bagus, sorg lg xpuas hati....terutama JYP ngan YG...tapi satu persamaan dorang, memandangkan ketiga2 juri adalah artis popular, dorang mmg expert bab2 vokal....so mmg xdelah ko nak terlepas kalo ko sumbang mambang...even ko main alat musik kalo salah pon JYP tuh tahu since dia tuh singer-songwriter....

3. peserta2 tak fake...haha...kalo AI aku agak menyampah kisah2 dorg yg kdg2 overrrated...anak baru lahir lah...pastu nanges2 taknak kalah...kadang2 muak tiap minggu nak citer keluarga susah bagai....dah2 aku nak tgk bakat ko jek, malas nak dgr tiap2 minggu cerita yg sama....dlm Kpop star bakat dorg lg jadi fokus....so, mmg pure talented show lah....

4. favourite aku Lee ha yi...peserta pompuan yg chantek n dikurniakan vokal yg ada soul....juri2 pon pelik dia ni betol ke org Korea sbb jarang penyanyi Korea ada soul ni...pastu peserta rapper laki, Lee seung hon ke apa...dia ni rapper yg unik, sbb kdg2 lirik dia kelakar...tpi dlm kelakar2 tuh, org akan take him seriously sbb dia ni ada kreativiti yg tggi dlm koreograf tarian.....masa awal2 pandai dia reka tarian utk group dia....n xlupa dia ni ada muka lah, sesuai lah utk rapper dgn subang bagai...haha...

overall, aku xsabo nak tgk nyanyian live dorg atas stage....aku nak tgk how they handle the crowd....aku cuma sedey sbb One HD siarkan mungkin 3 minggu lambat dr Korea....sgt menyedihkan mmndangkan AI boleh je amek live dr US....aku harap season 2 kalo ada biarlah live atau lmbt sehari jek....kalo live pon payah gak sbb xpaham....jgn lah lmbt 3 minggu...basi sgt...

No comments: