Friday, October 23, 2009

Kerna kau istimewa



weh, leh tak aku citer kawan2 aku yg leh kata rapat gak la ngan aku..ala boleh la, aku tulis sket je pasal korang ek..jom tengok sapa dia kawan2 aku yang leh kata rapat n lagu aku tujukan khas untuk mereka...

1. Mat Wal
dak sekolah aku dulu, kenal masa form 4 sebab dulu dia sekolah ka Temerloh..dtg ihsan nak masok kelas sains...kami rapat sebab leh tukar2 masalah..biasa aku yg jadi counselor dia..bakat dah mmg ada, tak heran la amek counseling kan skill...haha..sampai skang aku masih contact ngan dia..selalo dia yg tepon aku..naik segan lak aku, aku xpenah nak tepon dia...skang dia kat Sarawak kerja government..

lagu untuk kamu: Mariah carey-Hero

2. Solah/Din
ni kawan Pmacy, kenal sebab sama2 masuk 3rd intake kat Matrix..dia ni pandai wooo..silap r kalau nak bercakap ngan dia kalau nak serkap2 jarang..aku selesa panggil dia Din..jarang r jumpa skang..tapi ada jer terserempak..antara kenangan tak boleh blah masa kat traffic light, dia bonceng motor kwn dia...nmpak aku leh tau nak tumpang...aku mula2 ingat dia kata tumpah..puas r pikir apa yg tumpah..rupanya nak tumpang..din ni aku rasa somebody la satu hari nanti...sapa tahukan..

Lagu untuk kamu: Dato Siti-Ku percaya ada cinta

3. Wadi

ni pon Pmacy gak..wadi ni aku kenal atas tiket dia kawan Din..haha..dia ni suka badminton mcm aku gak..so antara yg aku akan sms kalao ada bende nak share psl badminton..hebat jugak, pemimpin pelajar kot..n hebat berpantun...hah, kalao nak tahu nilah org yang ajar aku pantun...cayalah la wadi..aku rasa dia ni pon somebody gak r..lain kali aku nak beli ubat kat kedai ko je la..haha..

Lagu untuk kamu: Dato Siti-Pintu Rindu

4. Mami enna
dak kelas aku nih..wah2, best sgt dia ni..selalu la chat2, dia ni sekepala ngan aku..cerita masalah pon boleh..wat lawak pon boleh..apa yang kami tak kongsi..setakat ulas lirik lagu sampai berjela2 mmg kerja kami..mami tuh bukan tanda dia org Penang la..aku yg bagi...sebab aku selalu dengar Vina Panduwinata, penyanyi veteran Indonesia selalu gelar diri dia Mami Ina..last2 aku bagi nama tuh kat si Enna nih...harap kita leh score sem ni Enna kan..

Lagu untuk kamu: The Potter's-Keterlaluan

5. Mamat

aku nak masukkan dia gak r..sebab kat dunia ni takde sorg pon yang paling sokmo bercanggah pendapat ngan aku melainkan dia..ko kata apa je isu..semua lain la..dia kata Utara aku kata Selatan..tak pernah ada titik temu yang pasti..sampai dia kata aku tak pernah terima analogi dia bagi n sengaja xnak terima pendapat dia..bukanlah..aku mmg ada pendapat yg lain dr dia..ooh, dia ni aku selalu panggil Sussex City sebab dia tak suka sgt lagu, filem, n bahasa Melayu..kan contrast lagi ngan aku..haha..takpelah, perbezaan kami lah yg buat kami bertahan sehingga 10 tahun dah ni berkawan..

Lagu untuk kamu: Rihanna-Shut up & Drive

6. Mawi
ni senior aku Mawi..rapat gak la..selalo jer borak masa dulu2 dia xgrad lagi..banyak rahsia kami kongsi..haha..aku terkilan dulu masa dia selalu mintak belanja, aku malas jek nak belanja..bukan kedekot, timing mesti tak tepat..kadang2 waktu aku dah kenyang la..so masa dia konvo aku bagi r bunga sejambak n bear yg cute..malu gak masa nak bagi, dah la keluarga dia ada..tapi peduli la...bukan dosa kan bagi bunga kat kwan yg kita rapat..skrg jarang dah tau berita pasal dia..cikgu skang kat kedah..

Lagu untuk kamu: Aizat-Kau Aku

7. Dila
Musuh tapi mesra adalah status kami buat masa ni..padahal takdela musuh sgt pon..ni bakal cikgu..sorang yg rapat ngan aku..ada sejarah sket..barang lalu usah dikenang..skrg makin jarang r sms dia..aku pon rasa dia dah tak ingat aku..mungkin kot..takpela..asal kami masih berhubung je la..tak perlu la hari2 nak sms kan..

Lagu untuk kamu: Melly feat.Amee-Ketika cinta bertasbih

Bagi yang tak masuk tuh bukan la korang tak special, cuma space limited la..perlu la aku nak taip sorang2 kan..mati r..korang semua kawan aku yg istimewa sebab terima aku seadanya...Gudluck exam...

9 comments:

rijalnaif said...

terima kasih hendy, kasi special entry.....hendy, orang yang aku cari untuk share pasal badminton, sbb dia lg hebat bab2 badminton nih... lagi satu bab2 ilmu alam ke general knowledge ke, memang aku kalah teruk r... sori r, aku cikgu pantun yg garang... siap aku paksa ko suh jawab je masa lawan pantun walo salah rima apa ke supaya kita x kalah...hahah tq hendy

Kunangsepi said...

haha..taktik jawab saja kalao rima salah pon xpe mmg ajaran wadi ni..konon xjawab langsong 0 markah..kalao salah rima dia tolak je la, still ada markah jwpn...

wadi xpe, entry ni khas sgt..siap ada sign Kunangsepi lagi..pasni nak jadikan ia trademark..haha..

malas nak tulis psl Kartika sebab ko dah cover sume...

dazzrique asmawi said...

sob...sob..
nak kata terharu pon ada..
malu2 kucin pon ada..haha..

kenangan tu je la harta paling berharga...kan hendy kan...
tu je yg ak mampu kongsi..huhu =p

Kunangsepi said...

biarlah kenangan menjadi teman di hari muka...tanda kita pernah berkongsi pelbagai cerita...

iShLiBeTiSh said...

eh nd...ko tlupe ltak name sumbody larr... meh aku bg hint..
"raye da lpas,
tp kad raye maseh di pas-pas,
posbok tak maenla,
tp cemin kete pn jadila.."
sapekah saye..?
(^^p)

Kunangsepi said...

ishlibetish...how dare u to reveal my own secret....haha...

raya dah lepas
kad raya lom dipos...
cermin keter pon ok what..
dr terperap dlm dashboard siap ngan setem bagai...

ishlebetish....i like ur blog..please update more esp ur class activities...yelah, i kan dah xjoin group pi TC bagai ni...sedey....

iShLiBeTiSh said...

oit..mnede aku reveal pape..aku cme bpantun mantun dgn ko jer..hihihi~

xpe2..tu rhsie kete tu jer..
*mulut zipped!*

haha..baek...klu aku rajen adela n3 bru..jmpotla sggah slalu,klik ads aku gk..hehe..ko pn postla n3 psal aktvt klas..ni psal mende laen je.. *mnguap~*

ok,slamat berblogging! n slamat bjoging juge..

adilah said...

salam...tharunye sy... ingt jg ye kt musuh awk ni..haha.msuh tp mesra ye?
tmasuk gak dlm carta.nyaris2 tkeluar dh tu..=)

btul2.x perlu nk b'sms slalu..ckup la dgn kenang daku dlm doamu..
pe pn, all the best in ur life!
nd pn somebody jgk 1 hari nnt..

Kunangsepi said...

thanx dila ek....walopon dlm doa pon jadila ek, dr takde apa2 pon..

yg penting hidup kita, kita yg kemudi arahnya....nak ke mana.....

jadi cikgu yg terbaek ek....