Saturday, October 31, 2009

Bulan tersenyum dipagari cahaya



kredit gambar untuk facebook huzaifah...

alam ini masih tersimpam seribu rahsia..malam ini kalau di Kuantan ni org sibuk menangkap gmbr fenomena halo or whatsoever, malam besok kita taktau apa lagi yg akan berlaku..mcm2 fenomena alam yang kita biasa dengar, biasa lihat, atau yang baru pertama kali kita dengar atau lihat..

bagi kunangsepi, lingkaran yg terbias di sekeliling bulan mlm tadi satu yg sgt mengujakan..pertama kali dlm hidup melihat bende yg cantek mcm ni..sangat cantek dan membuatkan kita terfikir..apakah yg tersirat di sebalik munculnya lingkaran itu...

tak semua tempat dapat tengok..ada yang awannya mendung kelam..bertuah lah bagi yang ada peluang mendongak ke langit..mencari sang rembulan yang biasanya kita pandang sekelip mata...

walau hebat mana pon kita di bumi ini berjalan, kadang sampai masanya kita kena jugak mendongak langit..lihatlah pelbagai cerita yang berlaku..bintang2 yang membentuk buruj2...bulan yang menawan hingga pungguk pon asyek rindu padanya..

terkadang sesuatu luar biasa ditunjukkan Allah..betapa kita manusia di bumi ini kerdil cuma...masih perlu mendongak leher ke langit untuk menikmati pemandangan indah..

walau mungkin sains memanggilnya HALO atau apa pun penerangan di sebalik nya..untuk menikmati lukisan langit..kita masih perlu mendongak jua..

akhirnya, kita cuma manusia biasa..

2 comments:

rijalnaif said...

Alhamdulillah, aku juga berada di bawah sinaran rembulan yang sama...SUbhanallah...

Anyway, link aku dah show ko punye new post... bukan lagi aku dan kemalasn..haha

Kunangsepi said...

haha..i noticed like everyone didnt get my update..something wrong la ngan blogger link ni...

xpe, jgn riso...ko xtau pon still singgah kan....haha...jadi xperlu la nak update link tuh..