Sunday, October 11, 2009

Luar asli dalam hmmm...



kejadian berlaku di Puduraya..baru jek semalam ek..masa tuh aku dah naik bas Utama Ekspress..dijadual berangkat jam 4 ptg, tapi xgerak2 dekat setengah jam gara2 nak cari penumpang..xramai kot org nak balik..aku dok sebelah akak ni..xsuka la, sebab rasa aku tersepit di tepi tingkap..haha..xselesa gak r sebab akak tuh xde la kecik mcm dak pmpuan yg standard..

aku pandang tingkap nak tgk luar..bas masih tak gerak2..bosan la..kat tepi tuh mak n ayah akak sebelah aku setia menunggu akak tuh smpai bas bergerak..depa bosan je tgk bas cam mls je nak jalan...

satu lagi ada mamat ni pakai baju melayu lengkap bersamping ngan mak dia pegang bunga..aku bajet ni mesti pas grad ni..bunga tuh mcm biasa org dpt waktu grad..abang kepada mamat tuh sibuk agah2 kan anak kecik dia..mcm 1 happy family jek..

satu lagi driver bas dok kat atas skuter sapa ntah..asek bunyi jek alarm dia..member mula2 terkejut gak, last2 tibai gelak2 pulak..pebenda la..bising jek..tak payah la duduk kalao dah bunyi2 jek..

tiba2...

datang 2 orang lelaki..dua2 kacak..xde pon tanda2 depa ni lembut..mcm dia nak naik bas aku..depa bersemabng sat tepi bas tuh sebelah tingkap aku..dok ralit bersembang, guy yg baju putih tuh suapkan buah ciku yg dia beli kat gerai atas (kat Pudu banyak gerai jual ciku potong2)... aku tengok mcm menarik ni..tengok lagi..depa cakap2 lagi tapi sangat rapat la..ala2 tadah telinga(yg suap ciku)..dia ni just hantar jek member ni naik bas..

kemuncak cerita..

si penyuap tadi masih dengan sisa ciku di tangan..member yang nak naik bas tiba terus CIUM pipi kanan kiri (cipika cipiki) ala2 perpisahan terakhir la..yg si penyuap tadi pasrah jek aku tengok bila pipi kawan dia menyentuh pipi dia..mcm kalao korg nak berpisah mesti r nak pelok la..tapi yg ni pelik sket..terus cium2 di khalayak ramai..salam takde plak..

member pon naik la bas..tapi duduk sat je, turun balik pergi ke si penyuap..pegang tangan dia sat pastu naik..si penyuap plak mcm xsanggup nak pisah, bukak terus HP call kwn yg kat atas bas ni..borak2 la sat..si penyuap masih setia menanti di sisi bas..

then tak lama lepas tuh bas pon jalan r..si penyuap aku tengok melambaikan tangan ke arah member ni..member pon balas..maka perpisahan terjadi..

gaya aku tengok pasangan ni bukan kawan baik, adik beradik..cara mereka cakap dekat2..cara cium pipi...macam kekasih yg mahu berpisah lama...untungnya la kan korang kalao kawan ko tunggu ko kat tepi bas smpai 30 minit semata2 nak melambaikan tgn masa berpisah..haha..jiwang karat r...

yg memushkilkan aku..dua-dua jantan asli...makanya...benarkah asli...haha..mcm2 ragam org ni...kalau dipikr2 mcm tak percaya..takkanlah depa kekasih..tapi kalo tengok sendiri mmg sahih bebenor mereka IN LOVE...

2 comments:

adilah said...

haha..nd,same la.sy pn suke gak tgk gelagat org dr dlm bus. mcm2 bole nmpk kn.dan mbuat kite bpkir pjg..

Kunangsepi said...

betol2....mcm2 gelagat ada....tinggal kita je nak usha mana yg paling best..haha...