Friday, December 25, 2009

Aku tewas menulis esei

Aku pernah buat esei 2000 words utk pertandingan esei 1msia dgn tema 1msia: membina negara bangsa..ni anjuran Perpustakaan Negara Msia..okay aku semangat masuk ni sebab aku target nak saguhati RM 500..konon kalo menang leh belanja kawan..

Malangnya hari ni result kuar..takde pon nama aku naik..sedey tol la..

aku tau la esei aku ada krtikan tajam pasal beberapa isu..aku sedar aku xgeti nak mengampu2 ni..mcm nak puji2 1msia ni bagus ke apa..

dah tuh aku tulis pon mlm exam tau..mlm tuh aku study2 smpai penat otak, stop plak type esei tuh..byk idea mlm tuh n lancar jek aku type..best gakla...aku mmg takde mslah kalo esei bg pendapat ni..

mungkin aku xkupas betul2 apa itu 1msia..aku print esok after exam n poslaju teros..mmg fast giler..entah apa2 jek..org nak bertanding bg la org edit ke..nilai dulu..aku buat ala2 tulis blog..

takpela..dah jadi pengalaman kan..akhirnya aku masuk pertandingan menulis esei..kalau dulu sejak sekolah aku nmpak je kuar iklan pertandingan rasa nak masuk tapi mesti xjadi akhirnya..simpan ke keratan iklan tuh...kira ni pencapaian gak la..

kalah takpe..usaha lagi okay..

2 comments:

Unknown said...

Kalau perlukan tenaga pengolah/penterjemah, saya sudi melakukannya :)

Kunangsepi said...

tq zaki...