Friday, January 22, 2010

TV3 1- RTM 0



masa abang aku kat JB call bagitau pasal kemangkatan Sultan Johor ni, aku mcm ragu2 nak percaya..yelah takut dia dapat berita palsu..but then, lepas berita terkini TV3 baru sah pengumuman rasmi dr MB Johor pasal ni...mmg informer abg aku pantas sebab dia call aku jam 7.30 sedangkan Sultan mangkat jam 7.15 mlm..

TV3 adalah stesen paling pantas..disiarkan terus ucapan Dato Abdul Ghani Othman..sejurus tamat berita terkini, RTM baru terhegeh2 nak masuk berita..padahal tadi jam 11 dorg tak bgtau masa Semasa @ 11 mlm..itu ke tanggungjwb stesen kerajaan..napa TV3 lagi pantas dr RTM menghebahkan berita sedih ttg pemergian Sultan yang disayangi rakyat jelata..

11.30 mlm, giliran Astro Awani membuat liputan..tahniah sebab Ashwad Ismail lengkap berlilit kain putih di songkok tanda berkabung...

Buat seluruh rakyat Msia esp Johor, takziah atas kemangkatan ini..besok seorang Sultan baru akan dimasyhurkan, yang ke-5 dlm sejarah Johor Moden..

esok kena bukak TV la semua..kita tengok adat istiadat Johor yang mungkin berbeza dr negeri laen..

inilah indahnya Msia..kalau negara lain ada 1 raja, di Malaysia ada 9 Raja Melayu di 9 negeri Melayu di Semenanjung..keunikan yang harus dipertahankan...

AL-FATIHAH...


3 comments:

rijalnaif said...

kitaorg kat sini pun dah tau masa maghrib tu tentang kegeringan Sultan Johor...tp tahu tentang mangkat tu lambat skit la... Innalillah.

Best nye ada orang cuti seminggu mid sem...

Anonymous said...

Hello!
You may probably be very curious to know how one can manage to receive high yields on investments.
There is no need to invest much at first.
You may commense earning with a sum that usually goes
on daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one project for several years,
and I'll be glad to share my secrets at my blog.

Please visit my pages and send me private message to get the info.

P.S. I make 1000-2000 per day now.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Kunangsepi said...

wadi, apa beza cuti seminggu..nama je k cuti..aku hari2 pi lab la nak menyiapkan fyp...

al-fatihah untk baginda..masa aku tau pukul 7.30 tuh aku xnak sebarkan kat ko..aku takot brita silap, sia2 aku kena jail..huhu..