Friday, July 2, 2010

Terima kasih bibik

Ini kisah khas sempena beberapa hari bibik aku,Siti Fadilah nak balik kampung dia kat Wonosobo, Jawa Tengah selama2 nya...its hard for me to accept that a person who stays in my house for 6 years will gonna leave us forever....

its hard for my family members esp my young sis who used to share stories with her...not to mention that she has natural ability to massage her esp when her leg is in pain...

aku pernah gak urut ngan dia...urut belakang jek with shirt on yek, aku tau la batas2 agama....tangan dia sgt sakit yek kalo urut....dia mmg warisi bakat dr mak dia..n bila habes urut alhamdulillah sakit belakang ku hilang....

kalo nak citer kebaikan dia mmg banyak...bayangkan la..6 tahun kot...paling lama bertahan kat umah aku...start aku masuk matric smpai la aku dah grad....

tapi sayang masa convo nanti bibik dah xde...aku nak sangat dia dtg kat Gombak tgk aku ambek ijazah...dia pon banyak menyumbang woo...

paling penting aku tiap2 kali exam mid term ke quiz ke, final ke, mesti tido lambat kan kat UIA....disebabkan aku duduk UIA seorang sebilik, risiko aku terlajak tido lalu xgi exam sgtlah tggi....so, tiap malam aku tepon umah pesan kat dia, call aku smpai aku angkat esok pagi so that i will never terlajak tido ke apa...

bibik ni muda lagik, dia dtg umur 20 smpai la ni dah 27 kut....yg aku paling respek, dia dah kuasai semua ilmu memasak mak aku...xde satu pon yg mak aku xtunjuk....semua dia tau, cuma tang garam jek dia suka je termasin....aku plak jadi keje kena rasakan kdg2..haha...

paling aku respek dia tahu buat rendang minang...ni kemahiran yg agak payah yek, sebab xsemua org minang buat rendang sedap....bagi aku la...bibik aku tinggal tepon jek nak wat rendang 10 kg ke, dia dah tau brp nak masukkan ramuan dia..cayalah...

bibik mungkin akan xde di mata kami, tapi aku anggap dia mcm keluarga sendiri...dia dah lalui semuanya dgn kami....kucing2 tuh sapalah nak manjakan, biasa sibuk jek ikut bibik aku siram bunga.....

perginya bibik akan membawa sejuta kenangan terbang ke pulau Jawa...yg pasti aku harap dia xlupa keluarga kami, seperti air matanya yg tumpah 30 minit ngan mak aku semata2 berat hati nak tinggalkan kami...

aku akan ingat, di pulau Jawa, tepatnya di Wonosobo, ada seorang insan berhati mulia yg telah menabur bakti kpd keluarga aku..dan insan itu pasti akan dirindui kelak oleh kami semua, sebab dia terlalu baik utk dilupakan begitu sahaja...

terima kasih bibik...

Siti fadilah....

4 comments:

Anonymous said...

orang lain (bukan aku), b4 tido kol awek/pakwe masing2.... nak bangun suh awek miskol ...tp nd, bibik yang kejutkan...huhu...

untung jadi org baik...slalu dikenang orang...

-orang Johor-

Kunangsepi said...

tulah, buat baik, xde buat hal mcm bibik abg aku dl yg bwk masuk pakwe dlm umah mlm2, mmg perangai cam cilaka sket...

kwn2 sekolah pon aku kenal bibik siti ni...sokmo dtg kan dia hidang air..

ko kenal ke dia ek, org johor...

~org kuantan

Anonymous said...

aku dtg 2kali je umah ko...

1st time, masa aku ugut ko tu.. haha..

2nd time, masa raya bila ntah.. aku lupa...

tapi xingat la muka bibik ko...

-orang johor jauh-

Kunangsepi said...

ko mmg suka main terjah plus ugut2..

~org yg tak bersedia~..haha..