Tuesday, March 15, 2011

KB part 1


Gambor Pokke dan isteri bersama teman2 dari jauh....

Plan nak gi kenduri Pokke n Ize dah lama dah...rasanya sejak aku dtg kenduri Judin kat KB masa bulan Dec lagik aku dah plan nanti nak dtg lagik drive masa dorg kawen...so, aku ajak la Duang...pagi Sabtu kami pon bertolak...

sampai KB dah jam 3...aku berpandukan hanya alamat Pokke...bongok tak bongok sesat2 barat weh...silap baca, nama Pasir Kota jadi Pasir Hor...pastu yakin jek Masjid Kg Sireh aku kata tuh Masjid Kota...salah masuk lorong jgn cakaplah...nmpak je bunga manggar belasah je masuk...sebab aku sesat nak cari lorong je...jalan Pintu geng tuh dah betol dah...

suka lah sesat2 mcm ni....yelah, Pokke tuh xbagi kad satu hal...ada tag kat FB tapi haram jadah nak nampak peta sbb kecik sangat...dah zoom teros pecah...mengong la dia ni...patot dah tau aku dr jauh, kad wajib la dilayangkan, sbb nak tgk peta...ada GPS pon mana la tau rumah ko yg ntah mana ceruk...

akhirnya 45 minit menggagau2 jumpa gak lorong yg betol...sempit lah...1 kereta je boleh lalu at one time...so, bersabar sajok...masa nak masuk lorong, nampak Pian nak kuar..gelak2 jek sbb dia lah yg tlg bg direction...

pas makan2, bergambo2 bagai...biasalah perlu lah kenangan mcm ni xde gambo...seronok sangat sampai....pastu decide balik guest house yg Pokke sewa khas utk kami...boleh terlelap aku sampai2...nampak je katil, ngan air cond dah on, apa lagi teros aku zzzz....

*bersambong*

No comments: