Wednesday, July 1, 2009

Bebelan 2 hari terakhir..

Bosannye la aku..trus kering idea ni..nak tulis pasal apa ek...ada 2 hari je lagi aku kat spital yg cantek ni...rasa mcm barus semalam jek aku kat sini..dtg seawal jam 8 pagi..pi isi borang kat opis, buat kad kerja, briefing sejam dgn ketua jbtn, pi virology...hish..jumpa kak ita n kak ani..masa tuh kak ita tgh sarat hamil...skrg dia dh selamat pon bersalin..

2 hari lagi ni kena treasure betol2..pi la jumpa balik staff2 yg rasa prnah aku blaja dr dorang..nasib baik smlm sempat aku on call..pengalaman sekali seumur hidup..aku gigih xnak tido tau, walopon jam 5 tuh mata dh berat giler..maklumla dekat2 subuh setan tambah ligat la bergayut biar aku tido xpyh solat..aku bertahan tau dgn suhu lab di bawah 17 celcius n aku plak xbawak baju sejuk..pastu baru aku tau staff yg keje on call ni akn psang katil lipat dorg tepi meja..senang kalau ada bunyi alarm..takpon kalau ada doktor yg masok nak mintak buat test emergency..sian tgk abg isham nak tido sat pon xsenang..ada je sample dtg..dah la sikit2 jek..

hujung2 nak subuh tuh seb baek mesin ABG dah okay..maka aku pon bertungkus lumus siapkan semua..ada 10 kut ABG pagi tuh..xde la aku ngantuk..kena gelek2 jarum tuh melekakan jugak...tp kena hati2, plus fokus betol2..kang tak pasal2 clot aku jugak yg diblame mesin tuh rosak..

oh yer...esok ada jamuan KFC masa lunch..yahooo...walopon byr masing2 tetap la best kan..makan ramai2...pastu Jumaat dgr kata jabatan nak wat lunch utk kami ber 12...mungkin nak appreciate la kami yg dh byk membantu dorang..serius mmg sgt membantu okay..aku na kawan2 berebut2 sample nak wat test n tlg ringankan beban dorg..mmg dorang akan terasa kalau student takde..keje makin byk..kalau tak beres jek belaka..

kalau sebelom ni jamuan tuh kami yg kutip duit buat..kali ni free of carge gitu..suka2..mesti kena amek byk gmbr nanti..biar kenangan terakhir ni abadi dlm hati..hmmm..

2 comments:

Unknown said...

i'm happy to know that you're happy there. must be a precious moment there ain't it?

Kunangsepi said...

yeah it was the best exp....
expect the unexpected...
thanx goes to u too..
give me moral support when im really worried about the practical...