hajat di hati nak singgah beli makanan petang la...mcm pisang goreng...nak u turn ayah aku xnak lagipon gerai yg seberang tuh over crowded n no parking space along side the road..so bhenti je la kat gerai tepi ni tgk ada kereta bhenti...
aku dtg jek, akak ni tgh bungkus2 utk sorg akak ni..banyak dia beli...so, aku nak isi sendiri kuih...mmg pon aku tgk org lain isi sendiri...
sekali aku mintak dia hulur plastik kuih yg mcm2 saiz, n mcm2 jenis tergantung kat dpn dia...
dia ngan wajah yg poyo giler jwb la hendak xhendak...PLASTIK AMEK KAT MEJA...
WTF...
aku tgk xde palstik pon kat mana2 meja..aku nak plastik besar sket yg tergantung kat situh sebab nak isi banyak kuih...
mak aku pon perasan dia ni sombong giler...tgk kuihnya xde la se vazzz gerai seberang yg hot giler...
so, belek2 je aku n mak aku pon blah jek...xjadi beli...mak aku kt xde kuih yg berkenan, goreng pisang hitam mcm teruk jek plus akak tuh sombong giler...
kalau nak berniaga buat nak niaga, pelanggan mintak plastik bukan nak saja2 buat harta, org nak beli kuih ko..yg ko punya la kerek soh org cari plak atas meja (sbnrnya xde pon)..ni lah namanya xpadan ngan gerai baru nak naik, dah wat perangai diva....ko igt ko dah berjaya la nak saingi gerai seberang..
ko layan aku baik, mungkin aku dah borong kuih2 ko..
ko layan aku mcm taik...sorry my money is not worth ur ketaikan...
cuba tgk kereta parking berderet2 kat gerai sana..cuba bandingkan ngan kereta yg singgah gerai ko...U should know ur level by that...
cuba tgk kuali hitam tgh goreng ketam tuh...cuba bandingkan ngan muka ketat ko..ada beza tak?????
U SHOULD KNOW BY THAT TOO....
2 comments:
ramai je peniaga macam ni...geram je kan..kalo nak terus maju macam TERUS MAJU tolonglah jaga pelanggan cik kak cik abang ye...hehe...
mggu lepas aku baru lepas 'sound' sorang jurujual kat shopping complex.. mentang2 dia bukan owner, layan mcm x layan je customer mcm aku ni...ingat aku xde duit ke nak beli baju Guys Creative tu??... haha..
" orang tanya, jawab la leklok" sound aku..ye la.. buat dono je bila aku tanya itu ini... ni la masalahnye... customer is always right ye...
p/s: mak aku pun meniaga n xpernah lekang senyum dia n kasi layanan baik kat customer...aku respek mak aku!
-saya bukan orang bachok ye-
yelah, kalo betol cara, layanan bagus, insyaAllah menjadi punya..ni silap untung sket dah gelabah nak kerek2 pulak....
xperlu cth di situ beserta huruf besar..haha..
p/s: saya tau kamu org Tumnpat..haha..
Post a Comment