Monday, June 28, 2010

Sket2 cerita basi

meh ler bercerita aku sbgai guru di sekolah jenis cina..aku ajar bm, pendidikan islam, n seni...

pendidikan islam aku suka...sebab ia hanya refresh apa2 yg aku amalkan seharian..so, aku harap sgt dak2 tuh buat apa yg aku ajar...aku ajar dorg ngaji, solat, aqidah,jawi..bla2...lepas aku lalui semua ni, aku rasa silibus Irsyad lagi bagus nak tarbiyah anak...sebab kat sana pelajaran sgt spesifik...xdelah campur2 mcm kat sekolah biasa...

lagi satu, bm sgt susah nak handle, sebab ada yg lemah...tapi yg melayu menonjol terlebey pulak, mungkin suka aku ckp melayu, so dorg grab lagi cepat berbanding blaja mandarin....

seni plak senang jek....since aku ajar darjah satu, warna2 jek yg sesuai...so, xdela ikot silibus gt...sebab kita nak pupuk kreatif je dlm diri2 dak kecik ni..nanti makin naik kelas, baru leh ajar yg rumit2...

tadi perhimpunan pertama, aku rasa mcm best nya..dah lama xberhimpun..malangnya aku xphm langsung sebab dorg dok ckp mandarin...aku pon buat2 paham jela...haha..

i hope for d next 6 weeks gonna be some fun for me with sweet memories...

i kinda touched when my student say salam....haha...xsangka...

2 comments:

Anonymous said...

hi ustaz hendy,
awak ni ustaz ke tukang kebun?

ok la
assalamualaikum.

-lee war dee-
pelajar tahun satu
SJK(C)....?

Kunangsepi said...

ni ustaz ler....mcm mana awat tak tahu pulak...haha,...

-ustaz nd~