Thursday, January 10, 2013

Reply 1997





Reply 1997.....

Pada mulanya aku sedut tapi xberhajat nak tengok pon...tapi kawan aku kata best sgt...n aku baca drama ni sgt popular kat Korea....meletop2 kata org walopon ditayang kat tv kabel TvN, bukan tv percuma mcm KBS, SBS, MBC....

sekali aku tertengok satu epi....walaweh, terus jatuh cinta.....menarik giler kisah dak2 ni wat reunion tahun 2012 kot, sambil2 tuh flashback waktu dorg high school kat Busan....

oh ye sebut pasal Busan, drama ni berlatar belakangkan Busan pd 1997, so dorg guna loghat Busan....loghat dia ni lain dr loghat Seoul yg bole dikata standard bahasa Korea.....loghat Busan ni sgt cute, xbyk oo kat belakang, n dorg mcm ada by term2....walopon aku xdpt grab satu pon ayat dorg, tapi aku suka sgt...rasa mcm cute, unik, n menarik....

Seo In Guk-hero citer ni aku xkenal, rupanya pemenang pertama program Superstar K1.....heroin dia pon xkenal Eunji dr kump A-Pink.....aku tau lagu Hush Hush je masa A-Pink wat come back tahun 2012...memandangkan aku terjerumus menggilai Kpop tahun 2012, aku kenal sket2 lah artis yg muncul tahun tuh, 2011 ke bawah xkenal sgt...

dlm citer ni gak sgt nostalgia, dorg masa tuh tgh top kump H.O.T n Sech Skies kot....so Eunji ni sbg peminat tegar Tony Ahn dr H.O.T mmg fanatik sgt, tgk dia menari meraban2 kat konsert H.O.T tuh cukup wat aku gelak....

hero-heroin dia pon sweet walopon hero asek kena buli ngan heroin yg ganaz nak mampos.....sian dia..tapi dah cinta pertama kan....nak wat mcm mana...

conclusionnya, Reply 1997 adalah drama terbaik 2012-sedikit mengatasi my fav The Moon that embraces the sun....dua2 drama ni menaikkan nama pelakonnya dan ada OST yg sgt daebakkkkk.....

No comments: