Saturday, April 11, 2009

Kimia dlm duet



Walaupon Kak Samihah cuma berselendang nampak jambul, tak baik tau korang cuba tenggelamkan vokal akak masa part rendah..tak sesuai..


Malam ni AF7 minggu duet..mereka diberi tugas berat utk berduet dgn senior2 mereka kecuali Isma dpt suami dia Zul 2 By 2 n Aishah dpt Aliff Aziz (nak senangkan warga Singapura sbb takde pelajar dr sana)..Duet ni susah sgt sbnrnya..kena betol2 ada chemistry..tadi yg best bagi aku ada 2:

1) Mila n Hafiz (Terlanjur Cinta-Rossa + Pasha Ungu)
2) Aril n Marsha (Aku & Dirimu-Bunga + Ari Lasso)
3) Isma n Zul 2 By 2 ( Kau Mawarku-Dato Siti + 2By2)


tips utk duet yg best di mata aku senang jek:

~chemistry kena kuat..
~tak payah beradu vokal sapa piching plg tinggi melangit..
~emosi 2 penyanyi konsisten spjg lagu..
~Give n take..saling melengkapi..

Aku taknak ulas kenapa 3 duet dak AF ni aku rasa best, sila baca blog lain mcm Kak Fiebie, Klubkid, or Sultan Muzaffar..aku just nak bagi contoh duet yg gagal sbb 2 penyanyi leka beradu kekuatan vokal..ni dia dipersembahkan-Misha Omar feat Krisdayanti-Cinta..

http://www.youtube.com/watch?v=TlEGSOPqJzs

sori takleh letak sini la..ntah kenapa la..pada minit 2:30 masa Misha nak nyanyi suara rendah, Kris sibok nak wat backup vokal..dia dah la suara tinggi, tenggelam terus suara Misha..member tengah berusaha gigih nak cuba menyanyi seolah2 berbisik, ada pulak suara member nak sibuk2 backup yg tak perlu..terus Misha ke laut-menangkap-ikan-sambil-terjun-terus-tak-timbul2-tenggelam-abadi di sana..mampos la..kesian dia..sebab tuh aku kata kena ada give n take, bukan aku give je ko tak take mende pon..haha..

okay, enough la bebel sbntar ni..gue ciao dulu ya..mau nyambung study yg terbengkalai ni..sempat ke tak ni..takut..2 paper in row..woooo....pulangkan masa tidurku, yg dikau musnah tanpa relaku..

2 comments:

Anonymous said...

siapa pengetua af7? tak tau lgsung tentang af musim nih

Kunangsepi said...

tiara la..xpe, xmasuk exm