Wednesday, April 29, 2009

Yang ko sibuk pesal?


Woi, ko ni mmg sial kan..apa ko ingat ko sorang je boleh test aku..kalau berani pi la test kat Facebook..

I hate this person by having so-annoying-kind-of-behaviour to supervise my skill in lab..what da pig-flu..u r not the one who has authority to evaluate me, to give comments tak perlu like u-buat-ni-salah-la-besar-sgt-striking-dia..

hello hellish..

yg ko sibuk nak masuk campur bila aku buat culture tuh buat apa..lagi ada ke aku sibuk2 dulu selia ko nyer kejer dr belakang..n ada ke aku uji ko nye knowledge about those stuff..

ye..aku tau la ko tu berniat suci lagi murni nak compare between us kan..konon aku ni sama2 hampagas kan..kalau mcm tuh elok la kiranya ko buat je satu exam paper utk aku..ingat best la bagi soalan improptu mm Hey-how-u-differentiate-falciparum-&-vivax dgn muka penuh poyo nak test aku..WTF..

kalo ko penyelia aku takpe gak..sedar la ko tuh sama2 student jek..so, boleh tak ko berhenti uji2 aku sebelum kesabaran aku teruji kang aku tengking ko depan penyelia?

10 comments:

Unknown said...

mari kita kaji situasi ini:

satu: ko tak suka ditanya2 pasal hal2 praktikal lab

dua: yang bertanya bukan penyelia ko

tiga: dia menguji ilmu sejauh mana ilmu ko ada

empat: ko rasa annoyed bile diperlakukan begitu

what i would say:

satu: kalau apa yang ditanya tu, benda yang dia sendiri tak tahu, itu namanya bertanya untuk mengetahui. kalau yang ditanya tu, benda yang dia tahu, itu namanya menguji pengetahuan. dan jika yang bertanya, beserta dengan muka kerek dan tak bleh blah riak, bagi dia lecture sebijik. kalo yang bertanya dengan wajah serius dan berniat suci untuk berkongsi pengetahuan, why shouldn't we accept it, right? cara kite menerima apa yang diberikan, kita yang tentukan; nak terima secara positif atau tidak. kalau rasa tercabar dengan sitution tu, i would say that's negatively taken, tapi boleh je take it positively.. like, tanya balik: err... tak tahu. ko tahu? ape eh? biar kita nampak bodoh, pasal lebih teruk kalao kita nampak bodoh sombong.

dua: berkongsi ilmu tidak menitikberatkan siapa yang menyampaikan, tetapi apa yang disampaikan. butakan mata, tajamkan pendengaran untuk mendengar apa yang disampaikan, bukan siapa yang menyampaikan.

tiga: mungkin kali ini cara ujian yang diberikan bukan lagi dalam bentuk bertulis sebagaimana yang biasa kita hadapi dan kita tak selesa dengan cara yang "baru" (to us) itu? well, it might take some time but a change would highly possibly be something interesting, again if we take it positively :)

empat: mungkin caranya tak terkenankan dek hati ko, tapi kalao apa yang dibuat tu, intipatinya betul, take the intipati nye je la. "cara" orang berbeza2, cuma compatible dengan "cara" kita atau tidak, itu persoalannya.

good luck nd!

Anonymous said...

tahniah szakif...nasihat yg jitu dan bernas...pe pn nd good luck..mmg ramai org yg "annoying" nie..bawok2 la bersabor k....

Anonymous said...

tahniah szakif...nasihat yg jitu dan bernas...pe pn nd good luck..mmg ramai org yg "annoying" nie..bawok2 la bersabor k....

Kunangsepi said...

to zaki n kitul:

aku dtg situ nak belajar mcm2 kemahiran..aku hanya berbekalkan passion nak tahu itu ini..

cuma dak tuh sibuk sangat mengacau aku tak tau napa..bila this 1 girl wat apa2 keje, tak pulak member berminat nak selia2 bagai..aku je dia minat kuasa 10000 nak tahu aku buat apa, mcm mana, betol ke, dgn sapa..hate it..

lagi satu masa dia tanya psal plasmodium tuh, dia tanya mmg niat nak uji aku..aku rilek je jwb-tuh ko xnampak ke ada drawing yg tunjuk difference dia..bongok..

pastu dia kata--ooooo sama la kita(which is ooooo sama je level dak degree n dip)...

to zaki:

thanx a lot..amboi panjang komen..mcm nak wat entry blog sendiri..rasanya komen ni lagi panjang dr standard blog ko..haha..

Unknown said...

nd, maybe i missed this one thing bile nasihatkan korang2 yang nak gi praktikal ni:

1. sentiasa merendah diri

2. hakikatnye ada je budak dip yang better than dak degree pasal exposire diorang lebih kepada hal2 praktikal, which you find kat makmal hospital walhal kita dak2 degree lebih menitikberatkan hal2 teori dan finding2 terbaru dalam bidang bioperubatan. so masing2 ade kelebihan masing2, cumanya di dalam makmal hospital, itu adalah "tempat" diorang. cool la~ :D

Kunangsepi said...

u rite..

they r better than us....

much better in lab skill...

adilah said...

sabar2...good luck!

Kunangsepi said...

thanx ya..adilah..
lama tak singgah..
kalo singgah pon asek 2 perkataan jek..
ceh..

adilah said...

ceh..sempat lg mngata ye.mujur org singgah n bg moral support kt die.ok le tu..drpd x jenguk lgsung kan..
chaiyok!

Kunangsepi said...

tuh dia selonggok terus dia bagi..main kasar nampak..elh, tuh pon bermusim..pasni 2 perkataan balik..yg HOLA kat FS lagi 1 perkataan jek..haha..

thanx ya my friend..best kalau ada yg sudi mendengar masalah kita walaupon kita ni seorg counselor..haha..