Monday, April 6, 2009

Oh Paramitha, kau di mana?



Cinta
Andai Kau Mengerti
Siksa Hati Yang aku Alami

Cinta
Mungkinkah Kau Ganti
Bayang Semu
Enggan Menemani

Kemanakah Kan Kucari Lagi
Oh Cinta Suci Yang
Merengkuh Hati

Disaat Cinta
Harus Memilih Antara Dua
Tak Cukup Kata aku Cinta


Ohhh..mendayu sungguh suara gemersik lagi husky Paramitha Rusady..sudah la orangnya cantik giler, dgn bakat lakonan yg WOW, ditambah dia ni Ratu Air mata, mmg seorang aktres yg hebat..Lagu Cinta ni dari OST Sinetron Karmilla yg pernah ditayangkan di Astro Ria masa darjah enam kut(1998)..suka sangat cerita dia..kisah perebutan Karmilla oleh 2 jejaka kacak-Teddy Syah n Atalarik Syah (ada dlm video klip di bawah)..

Aku start jatuh cinta dgn Paramitha bila tgk sinetron ni..berbakatnya dia..tgk air mata dia jatuh mmg sgt natural, tak macam pelakon skrg yg asyik guna Eye Mo jer..tak real la kalo air mata jatuh bedebuk setitik terus tak lalu pipi..Paramitha langsung takde masalah utk watak air mata..cam kacang je..

Lagu Cinta ni masa opening Karmilla..suka sgt dengar, lirik dia simple jek..cuma aku tak paham perkataan semu..rugi tak tanya sedara mara aku kat kg..asyik lupa jek..Oh aku harap bila2 la Paramitha buat album balik..buat come back..masa dia top dia ni kira Diva la..setaraf ngan Desy Ratnasari n Yuni Shara..

Sekarang kalau nak berlakon balik aku rasa baik tak payah..kang watak mak2 je la yg pengarah bagi..takdelah nak jadi heroin mcm Karmilla..zaman dah berubah..skrg zaman Cinta Laura, Naysilla Mirdad, Acha Septriasa,etc..zaman kegemilangan Paramtitha dah jauh berlalu..

Aku punya la berangan kot2 dpt terserempak ngan Paramitha masa pi Jakarta..ala, terserempak kat airport pon jadi la..kecewa je, takde rezeki aku..ada ke jumpa Jeremy Thomas..ceh dia buat pe..org nak jumpa Paramitha la..

4 comments:

rijalnaif said...
This comment has been removed by the author.
rijalnaif said...

kes satu : 2-1... aduh, memang x insaf laa diaorg ni...

kes dua : 1-0... sebenarnya itu kekalahan kedua pada pasukan yg sama dlm masa x smp beberapa hari di gelanggang sendiri... aku pun x phm lah... malu jugak kerana terkena tempias..

Kunangsepi said...

tau klah kali ke-2..tp tu bkn tiket nak merusuh yek..sabar2..dgr kata tok guru..

napa wadi bg komen kat entry ni..salah ke?

Anonymous said...

dah kawin keh. dah ada anak.