Friday, August 14, 2009

Hari ini dia menangis..

Bila dia menang..pujian akan menggunung seolah2 dialah pemain terhebat di dunia..(mmg pon tapi 3 pemain terhebat termasuk Taufik n Lin Dan)...wartawan pukul canang macam la dia tuh perfect...xingat ke tahun ni 2 kali dia buat kejutan..satu-kalah dengan Chen Long di Terbuka India n kalah kepada Nguyen Tien Minh di Super Siries Singapore Open..jadi kekalahan dan kejutan begini kita kena ready la siap2..

Ni pukul canang lagi ke paper2 oiii..bagi harapan palsu kat penduduk Malaysia..konon si Sony tuh bukan tandingan dia..konon senang nak ratah...hah ko tengok apa yg dah terjadi..pandang rendah kat orang sangat..tapi lupa hakikat orang tuh bukan calang2 pemain..Sony Dwi Kuncoro pernah menang gangsa Olimpik Athens 2004..n dia jugak Naib Juara Dunia 2007..hah kau..senang la sangat kan..


Dicanang2 keliling kampong seolah2 mmg pasti dia menang..

sejam dia bertarung..okay..aku paham memang mlm ni Sony sangat bagus..hampir sume taktik Chong Wei dia dapat baca..aku tahu perangai Chong Wei..kalau setiap pukulan dia, lawan boleh angkat, dia akan tension..maka berlakulah kesilapan2 tak sepatutnya mcm sangkot di jaring, bola keluar la..pukul ke net la..sbb tragedi mlm ni aku biasa tgk bila dia lawan Lin Dan yg sungguh mantop...jadi Sony betol2 hebat mlm ni..walaupun set ke-2 Chong wei mampu buat dia stress...


Bila dia menangis meratapi kekalahannya, ada kau kesah???

Apa2 pon..dah suratan..Chong Wei gagal buat ke sekian kalinya...adakah aku akan berhenti menyokong beliau semata2 satu kegagalan di Kejuaraan Dunia yg tiap tahun diadakan???mestilah tidak...Chong Wei tetap pemain terbaik yg Malaysia sedang dan pernah ada..jauh lebih baek dr Rashid Sidek n Ong Ewe Hock..maka sokonglah dia...

hari nih dia jatuh...mungkin dia berduka..hatinya terluka..

Mana tahu esok dia bangkit..menjadi Harimau Malaya...hmm..

4 comments:

rijalnaif said...

owh....sedih sunggoh wiraku kalah.. but its not the end of his career right... dan bukanlah penyebab untuk terus meletakkan harapan terhadap dia..

Kunangsepi said...

betol2..ntah berapa juta hati penyokong dia kecewa mlm ni mcm kamu wadi...

teruskan sokongan anda...sama2 kita jadi penyokong tegar Chong Wei...

Salahuddin Harith said...

dalam banyak-banyak pemain badminton malaysia sekarang...chong wei lah yang paling aku terhibur tengok corak permainan dia..walaupun dia hebat dan memperkotak-katikkan lawan, dia tetap humble..

aku rasa chong wei kena bina badan sikit. kurus sangat...jadi macam badan lin dan tu baru atlit lengkap..aku takut badan dia tak dapat go dengan vigorous exercise lagi..

tak nampak pengganti chong wei lagi

Kunangsepi said...

aku nampak pengganti dia ada kat pmacy uia..nama dia solah..badan mcm lin dan..huhu..

betol2..bab kena tambah otot aku setuju..fizikal lin dan, taktik yong dae...haha..