Wednesday, August 12, 2009

Sinisnya makcikku

Tahniah Sharifah Khasif yang menjadi Johan Qariah Tilawah Antarabangsa..dgn markah 94 lagi jauh dari Johan Qari yg dapat 91..tahniah sangat..2 fakta menarik aku nak kongsi ni...

1. KAKITANGAN ASTRO JUARA TILAWAH


Kakitangan ke???

tak boleh blah r berita fisrt Awani Global pukul 11 malam ni..amboi tu diahhh...kakitangan Astro kan..mentang2 la Sh. Khasif ni jadi ustazah ajar segmen tarannum dlm Kalam Suci kat Astro Oasis...tapi kan, baek korang tgk dia ajar..best tau..santai jek..dia ajar lagu2 taranum dgn cara yg rileks...duduk atas kerusi yg boleh pusing tuh..bagi lecture sket pasal lagu tuh, n terus buat contoh sendiri guna ayat2 lazim jek..rasa mudah sgt tgk dia ajar..tapi aku plak tak gheti nak ikut..huhu...pasni boleh la Oasis lantik dia jadi ikon Oasis, buang je la Akhil hayy yg penuh gosip2 liar dgn Waheeda..

2. EX-STUDENT BIOMED UIAM WAKIL GUINEA


nilah letaknya Guinea di Afrika..

aku tgk masa penyampaian sorang2 cenderamata n sijil tuh, tersentak pulak masa disebut Makanko Kumara..eh, penah dgr tau nama ni..dlm kelas apa dulu aku rasa pernah sekelas..tak silap masa tuh dia dah 4th year...Human Genetic rasanya..sekali tgk muka dia amek hadiah, mmg sah dia senior aku..haha..patot la namamu cukup familiar di telingaku..aku suka hafal nama foreigner course aku, sebab unik2..Makanko ni wakil Guinea, negara Afrika yg TV3 ada buat saluran usahasama kat sana..google la kalau nak tau mana Guinea, ada 3 negara dgn Guinea..Guinea, Guinea-Bissau, Papua New Guinea..bangga la UIA & BIOMED..ada ex-student jadi wakil negara lagi dlm pertandingan berprestij...

cakap pasal Tilawah ni, aku ada citer best..

macam ni..satu hari yg indah..aku borak2 pasal Af ke kat umah makcik aku..


masa tuh bulan mengambang dan pungguk bernyanyi rindukan sang bulan..

Tibe2..makcik aku menyampuk...

'PESERTA INDON TUH MMG BEST SUARA DIA..ANTE(MAKCIK DLM BAHASA MINANG) DAH AGAK DIA MENANG'

oleh sebab aku bukak citer AF tadi..n aku teringat Astro ada siarkan konsert AF fabungan AF Indosiar n AF Malaysia..so aku ingat makcik tuh refer konsert tuh..aku pon dgn yakin berkata:

'HAAH KAN..MMG SUARA JUARA INDON TUH BEST..TAPI YG JUARA NO 2 TUH LA..TIA KE NAMANYA..'

makcik aku dengan selamba berkata...

' MMG TARANNUM DIA BEST JUARA QARIAH INDON TUH..TAJWID DIA PON BEST (NADA SINIS)...'

gulppp....aku terkesima...adakah aku silap dgr..malunya..

ini makcik aku...


Buhsannye la cakap dgn orang yg asyek citer lagho jek..

ini aku..


Menangis kesentapan..

4 comments:

Unknown said...

hahahaha.. lain kali kena siasat betol2 cerita apa yang orang lain refer tuh.. hehe..

sehari selepas zubir bagitahu aku makanko kuar tv dalam tilawah, aku check dalam paper. biasa dia mention nama peserta2 yang dah perdengarkan bacaan. tapi pelik nama makanko takde. isk.

Kunangsepi said...

dia mention yg perdengar bacaan mlm sebelom..mgkin kita tak ikot hari2..

Anonymous said...

[B]NZBsRus.com[/B]
No More Idle Downloads With NZB Files You Can Easily Search HD Movies, PC Games, MP3s, Applications and Download Them at Rapid Rates

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Newsgroup Search[/B][/URL]

Anonymous said...

It isn't hard at all to start making money online in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat seo[/URL], You are far from alone if you have no clue about blackhat marketing. Blackhat marketing uses not-so-popular or not-so-known avenues to build an income online.