Friday, August 7, 2009

Maaf, gue nggak bisa salam

Kadang2 rasa serba salah sangat...yang ni paling aku rasa susah nak explain...

Kawan aku ni non-Muslim nak salam dgn aku n mintak maaf sebab hari last praktikal..

Dia pon dtg dari jauh sambil hulur salam...


eh..sori la ek..3 bulan kita bergurau senda...

Aku tak sambut instead aku just rapatkan kedua belah tangan jek...


rapatkan macam ni..

Dia pelik tau, terus muka dia berubah..dia kata-napa U taknak salam dgn I..hari last kita ni..sambut jelah..

Aku diam tau...taktau nak explain apa..

Kawan2 aku yg pmpuan pon explain la kat dia, dlm Islam lelaki tak boleh salam dgn perempuan..


Bukan I jijik kat tangan U...tapi..

Dia hairan sebab ada sorang lagi guy kat situ rilek je salam dgn dia..

Lagilah aku pening..Akhirnya aku pon menjawab-It depends on the individual...

Lepas aku dr segala silap paham..banyak pengajaran aku amek dr pengalaman ni..salah satunya, biar macam mana pon aku rapat ngan pmpuan, tetap ada batas2 pergaulan yg aku mesti pelihara..sebab aku hanya hamba-Nya..

10 comments:

Salahuddin Harith said...

hendy...bagus cara untuk mengelakkan salam dengan berlainan jantina...

takyah la letak gambar2..seksi..nd2

nd, citer korea hari tu, orang lain yang tengah semangat tengok..ak masih mencari waktu..hehe

Kunangsepi said...

aku dah agak mesti ada org komplain aku letak gmbr Miss2 ni..haha..

lain kali xletak dah..just korea jek..

aiyo..cepat2la tgk..takkan nak tunggu midterm baru tgk..

Anonymous said...

haha, ak stuju ngan solah..
bakpe la ko ltak gmbo2 ngarut tu nd.
tp ak pon ade xperience camni, mase apps aritu, last day ade sorg ppuan india ni nk salam ak, slamat mase tu die ade ngan sorg lg kwn die je, jd xle memalukan die bile ak nk tolak.

ak juz ltak tgn kat dada n tundukkan bdn, mcm org jepon gitu.

pastu sok2 nye ak xplen pd die kat fb (pkai message of coz, kalo coment satu dunia tau).

alhamdulillah die ok.
hope kite sume akn trus dpt jaga esp time kite da keje nnt...

Guess

Kunangsepi said...

gambar miss2 dah dibuang...sekian...tq atas teguran..tq solah dan kuchalana..

Anonymous said...

i like this post. tp kdg2 pekare ni x dpt dielakkan. cthnye dlm formal occasion (amek adiah etc). mcm mane tu eh??

Kunangsepi said...

nak menjaga air muka pemberi yg telah menghulur rasanya salam je lah...

tapi kalau tiada siapa yg menghulur, saya prefer tak salam, just amek je hadiah tuh..

Anonymous said...

nak menjaga air muka pemberi yg telah menghulur rasanya salam je lah...it happen to me....dh la yg ulur tu berjawatan dpn ramai lak koncu2 nyer..salam jelah...

Kunangsepi said...

oooo ye ke..jadi mmg pernah terjadi la yek..bdw, ni dinah ek...

Anonymous said...

Guess tu bkn kuchalana le encek nd oii...
kalo kuchalana knape plak nk pkai anonymous id.

Guess tu hcom hg mase sport&rec comiti ta'ruf dulu la...
hahahah

Kunangsepi said...

ooo..awen ke...penat aku korg guna anony..salah org jek..