Thursday, April 1, 2010

Belasungkawa: Din beramboi

kalau aku teringat Din beramboi, aku mesti ingat satu drama sebabak yang bagi aku paling best...antara Din ngan Misha Omar...

selamat datang ke Fatimah Lala spa...

eh muka awak banyak tahi kuda...

umur berapa, kahwen dah berapa kali?hee, awak ni kucing ke...

cuba tengok bakul sampah tepi tuh..bandingkan ngan muka awak, ada beza tak..


series aku terhibur dengan lawak2 spontan dia ni...dia xperlu skrip, boleh pikir teros apa yg lawak utk diperkatakan...tak heran la Paknil kalo segmen drama sebabak mesti gelak2 je manjang...

aku suka dia ni...dulu aku pernah dengar juga yg versi lawak DBKL..aku xtau la ni rakaman album lawak dia ke apa..

boleh ada dlm satu babak, pemanggil ni, dia kata jiran dia pasang khemah kawen dah bertahun2 tak bukak...si Din ni sbg pegawai DBKL kata mmg gitu, kami benarkan khemah tuh dlm berapa tahun ntah pasang..haha..

yg pemanggil satu lagi ni pulak sibuk ngan citer berebut ada lopak air depan umah dia..tak puas ati sbb jiran dia selalu memancing kat situ...haha..ada ke berebut ikan tuh sapa punya..dah la lopak air..

*********************************************************************************

ok2..now aku xtahan dah...sedih la kalau diimbas2 balik lawak2 si Din ni...arwah kembali kepangkuan Penciptanya 12.30 pagi Jumaat 2 April...moga roh arwah ditempatkan di kalangan org2 yang beriman...arwah pun meninggal di penghulu segala hari-Jumaat..

pelawak mungkin kerja paling susah kat dunia ni..nak buat org ketawa dgn apa yg kita ckp, susah sgt..tak semua org ada bakat tuh..ada org cakap sket konon melawak, tapi akhirnya melukakan hato orang laen jek..tapi Din ni mmg natural..walopon agak gila2 tapi aku terima lawak dia...

kadang2 tuh jam dah 9 pagi, aku ada kelas start jam 9...sanggup aku tunggu sat dlm keter nak dengar lawak Drama sebabak..aku nak dengar apa lagi yg Din merepekkan...

Oh, aku sedey....tak boleh tulis apa dah...Al-fatihah buat allahyarham Din beramboi..

2 comments:

Anonymous said...

hato..pon..boley..
baris..ke-7..dari..bawah..huhuhu~~

iShLiBeTiSh said...

kalu tgk cter spontan pn mmg guling2 aku gelak tgk si din nih...kali ni,tgk spontan msti laen prasaan die sbb orgnye dh xde...sedey2~

alfatihah...