Monday, April 5, 2010

Diari exam terakhir

ahad- 4 april 2010...

abis exam teros balik umah....nak tgk ABP..sambil tuh petang2 tuh wat notes sket2 pasal QSAR...ABP mlm tuh mmg best..pengacara mmg sgt masok, dan lawak giler..Shahira mmg meletop ngan body makin kurus walau anak 5...Ct menang lagi, 13 tahun penyanyi wanita popular berturut2 (1998-2010)...7 kali Bintang Paling Popular..rezeki badan kata org..takleh ckp byk la..mlm tuh abis ABP sambung wat notes QSAR...xsiap pon..dah buat sambil chat2 n fb...

isnin-5 april 2010...

pagi2 jam 8 dah balik UIA..yelah nak sambomg study..kang dok umah takdenya la nak siap study tuh..smpai je pi klinik..bangun tadi mcm ada kahak jek kat kerongkong..takleh kuarkan plak tuh..dayem, smpai depan kaunter baru ingat kad matric tinggal dlm pencil case kat keter..pi la patah balik...jumpa dr yang baek tuh..nama dirahsiakan...dia siap bagi vit c..siap kata dah nak grad kan..gudluck bagai...mmg dr ni baek...ckp pon lemah lembut jek..

balik bilik makan nasi lemak yg beli kat makcik tepi umah ni...makan ubat...sekali tu dia...mengantuk xingat..tidor la aku smpai jam 1...bangun2 solat sume...n wat notes Docking plak..siap pon...jam 3 ngantuk balik.....mmg terbek..tido lagi....yeay...zzzzzz...bangun jam 5 solat...abis solat makan ubat tuh ngantuk lagi..zzzz.....sambong tido sampai jam 7..giler xgiler...tido je la...baca xhabes lagik..

malam tuh mmmg gelabah..turun beli dinner awal2..takmo bazir masa la konon...then study..suka baca docking..sebab fresh hari tuh wat quiz..pastu bosan2..bukak novel Aku bukan Billy Milligan-Norhayati Berahim...abiskan je la..alang2 tinggal lagi 100 m/s....kan kau...bab novel leh jek baca ratus2..bab study satu m/s pon dah kena rehat otak jap..haha...

jam 1.30 pagi-tido..zzz.....walopon tido byk siang tapi mlm exam ttp kena tido...xperlu kau dera otak nak baca segala benda mlm tuh..bagi otak rest..dgn harapan esok pagi bangun awal n leh study utk 2nd round...

selasa-6 april 2010..

bangun pagi..dah solat sume mandi bagai, teros ulang baca...harap2 masok la dlm otak ni..haha..nak paham jgn sekali..dimaklumkan subjek ni- Computer aided drug design atau lebey glamer dipanggil CADD bukan boleh difahami...senang citer kau hafal jelah...nak phm2 kang mereng plak pala..haha..

gi exam ngan nisad..nmpak dak2 3rd year pon nak pi exam..oo dorg exam Toxico...tumpangkan sardar, foreigner 3rd year junior aku...

luar exam hall, nmpak ramai dak2 ni lepak..biasala, ada yang still baca..aku borak2 jek..malas aku nak ulang..bukan sempat pon..notes tinggal dlm keter...dak2 3rd year tadi pon ramai..yelah dorg exam sebelah hall jek..

aku masok exam..jwb la apa yg patot...type of QSAR taktau nak jwb...walopon slide presntxn aku yang wat type2 ni..tapi aku wat bagai melepas batuk di tangga..so, aku tak fhm sgt apa ntah..mdm plak kasi tau tuh soklan presntxn, takde dlm notes dia..yes, aku mmg pasrah je la..hilang 6 M dgn jayanya..yes2..

bosan aku tunggu dr jam 10 sampai jam 11...kena tunggu pas exam habes, takleh kuar awal sebab pasni si Jaz tuh nak bincang pasal program batch aku kat Balok...yeay..tercongok2 la aku dlm hall tuh..tgk org laen spt biasa sgt yakin menjwb berjela2..aku buat seadanya..apa yg ingat je la...

jam 11 tamat...perasan sangat bersyukur..ni exam last aku kat bumi UIA ni..bayangkan dulu aku bermula kat Gombak dgn exam2 degree ni..takot giler ms tuh...rasa rendah diri mcm aku yg paling terok..tapi lama2 leh la catch up sket ngan kwn2..walopon dak pmpuan adalah sgt meletop, sume rajin n sume perform very well...

pas exam, kami bincang2 pasal Balok tuh..sedey ada gak kwn aku yg takleh pi..nak balik la ada hal...takbest gak kalo xcukup sume....

hari ni..aku dah tamat..yeay..yg tinggal pasni thesis aku yg xsudah2 lagik..masih perlu dibaiki lagik...before submit 19 April ni..present 10-13 May...

till then..aku dah grad...yeay!

2 comments:

dazzrique said...

am waiting to see ur CADD's result..
leh lawan aku ke x?
ekeke..

Kunangsepi said...

mana boleh banding, ang tuh TOP 3 batch ko..huk aloh..mesti mr muh B- kan...aku B+...haha...