Friday, April 30, 2010

Aku, Kara, dan K-pop

aku minat Korea..yeah itu dh jadi fakta..malas nak citer sebab musabab..yg aku tau teringin sgt nak jejak kaki ke Korea..dengki sgt kawan aku Solah dah smpai lagi awal dari aku..dia pi conference ke apa...yg asia pacific pny..yeah aku dengki sgt ni Solah..amek gambar byk2 senang aku nak bajet nak gi mana nanti..haha..

pasal artis2 Korea..aku hanya tau pelakon2 Korea..yg drama esp...yg bab2 penyanyi sgt terbatas ye aku tau..sebab aku suka dengar2 lagu mellow Korea jiwang2 yang jadi OST drama Korea..yg paling d bomb mestilah Winter Sonata kan..semua satu dunia tahu..

mula2 aku tgk K-pop ni bende apa..ramai no yg minat..aku pelik apa yg best..tgk Suju kat pentas dlm belas2 org messy sgt rasa...kalah Rabbani okay..dah la menari ramai2..pastu lagu semua rancak2..apa kes..mana sarang2 yang sokmo disebut dlm lagu2 jiwang Korea..haha..

sekali kau, sekarang aku plak yg suka..mula2 lagu Sorry2 Suju, pastu berjangkit plak Wrong number-TVXQ...pastu ada la FT Island, Wonder girls..lately aku suka lagu ni Kara-lupin...

haha..ni penangan Star Golden Challenge kat KBS World tuh...aku tgk Kara wow semua cun2 siot...pastu dorang tunjuk ada tarian trademark dorg..dorg kata ilham dari sign org EXIT...pastu develop jadi tarian lagu Lupin..ceh...kreatif sgt..dlm dunia K-pop, tarian sgt penting...jadi pandai2 la ko choreograf bagi unik sket group ko tuh..

n hasilnya..walah....Kara mmg best..

tapi aku masih terhad ye pengetahuan ttg lagu2 group2 K-pop ni..tgh mencari2 lagi...till then, aku bagi lagu Kara-Lupin ni...

No comments: