Monday, April 19, 2010

Pasca thesis




muzik latar dimainkan..lagu Eren Kangen Band-Takkan pisah...

~~~~~~~~~~~~~~~

ni adalah sesi meluah perasaan..iaitu perasaan seorang aku yang tidor jam 8 pagi semata2 nak edit thesis..ye, aku jarang gamble xtido2 ni..so not me..kalopon ada exm aku akan pastikan tidur gak paling tidak jam 4...kerana aku percaya manusia bukan spesies yang boleh nokturnal..ye kwn2...nokturnal..iaitu berjaga malam..paling koman, kena tido gak brg sejam dua...

tapi thesis ini menyerlahkan sisi lain aku..aku dok edit2 thesis ni..mcm2 benda kena pastikan ikot format..tak sedar masa berlalu begitu shj...jarum jak berganjak seperti tiada esok baginya..laju kemain..eh dah subuh...

aku takjub gak kuasa thesis ni...ye, ni penentu okay..dgn 12 credit, ko nak dpt apa, takkan nak cikai2 kot...banyak efeknya...sbb tuh aku yakin semua kwn2 aku pon all out mlm smlm...sebelom balik sempat singgah Wackos, nmpak ramai kwn2 aku berkampong..yelah letrik xde...so dorang pi Wackos la wat editing..mmg best la suasana kat sana..dah la sejuk..n ada my ex rumate Apiz n Huda..haha..kami bersembang psl thesis jek..apa yg dia salah..bla2..

bangun jam 11, bla2 mkn mandi sume, aku edit lagik...tapi aku yakin satu perkara...kita ni tak sempurna, kau edit la sejuta kali, bagi org laen check ke apa..mesti ada lagi kesalahan punya..its normal la...sbb tuh aku xsuka org yg perfectionist..yes, towards perfection mmg bagus, ko usaha utk buat yg terbaek..tapi kalo terlalu mengejar kesempurnaan sampai paranoid sgt ngan kesalahan, itu aku xsuka..

at the end of the day, kita hanya manusia biasa..yg xlari dr kesilapan...

sbb tuh aku xsuka kalo ada kwn aku nak tgk aku punya final draft...no2....bende dah terjadi, semua dah diprint, nak kritik bagai apa pon xbagi kesan pon...

i said this very clearly, DONE IS DONE..kdg2 xsemua benda kita leh UNDO mcm komputer...kdg2 kita hanya perlu usaha sedaya sehabes baek, pandang depan, dan teruskan perjalanan hidup..sbb masa depan xde siapa akan dapat menjangka...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eren kembali menyanyi..lagu latar diteruskan...

P/s: xtahu aku merepek apa pasca-thesis ni..kepala sudah weng kot..haha...but I got my point there..sekian..

No comments: