Monday, May 17, 2010

Hari ini Eyjafjallajökull meletop lagi

masing2 ada mslh sendiri..masalah dunia masalah peribadi...

hola semua peminatku...haha...masuk2 jek nak berangan Azwan Ali plak..haha..

sebenarnya nak citer...kdg2 aku pon xsangka apa yg aku belajar tuh penting..i mean skill hari tuh la...aku amek counseling..xdela payah mana pon..plus madam rina tuh baek giler...xsia2 aku amek..2 kali berturut2 aku dpt A..haha..so berbaloi la..xpyh susah2 nak lari keliling padang tapi dpt B jek..haha..

n one thing aku sedar..ada bende yang bagus aku belajar dlm counseling...be a good listener...yes, susah nak dengar mslah org..sebab kadang2 kita jadi bosan plak..asek bende yang sama jek kan...tapi aku xkisah pon....kalau kawan2 nak citer mslh kat aku, aku open je...xkisah la citer tuh terlalu peribadi or biasa2 jek..aku dengar jek..

n one thing yg perlu dlm counseling is we never offer any suggestion...kita dgr2 mslh org, kita bagi dia suggestion nak solve tak boleh la...org tuh yang kena pikir mcm mana nak solve...so, kita just dgr n response n bagi dia idea sket2..solution mutlak dia jela boleh decide..

so, bila aku dah dgr mslah org ni aku sedar skrg..napa aku pilih counseling dulu..sebab aku ada ciri2 tuh..haha...tapi xsemestinya betol apa aku ckp ni..ntah2 dlm aku syok sendiri aku plak yang dah lari dr ciri2 counselor yang baek..haha...

whatever it is...masing2 ada mslh sendiri..mslh dunia..mslh peribadi...(petikan lagu cerita kedai kopi)...

kalao ada mslh jgn dipendam..kang jadi mcm gunung Eyjafjallajökull yang susah nak eja tuh..200 tahun pendam amboi ko sekali meletop bukan calang2 abu dia hambur ke udara sampai sebulan dah ni...

No comments: