Saturday, May 22, 2010

Répondez s'il vous plaît

this is another AF entry..if u hate AF, just dont read..haha..aku tau ramai allergic ngan AF....

tak best ttg AF8:

1- Penyingkiran hari Ahad..like I care nak tgk Debaran yang 30 min tuh..really potong stim..n its not AF okay....it is what we call American Idol...got it?

2- Lagu Menuju Puncak dinyanyi bab korus terus...again tak best...lagu tuh part awal pon best per...koreagrafi pon tak best..still minat Adam Corrie dlm AF3...

3- Norman banyak komen sgt psl peserta...again tak best..dlm sejarah pengetua takdela kena komen tiap minggu sapa kuar, sapa tercorot..sapa yang patut juara..bias okay...dr awal dia canang Shahir jadi juara (mmg juara pon)...pilihan Pengetua akan pengaruh pola undian...

4- Jimmy tak best r..tolong r dia tuh..dialog dia pandai sebut satu jek..'hantarkan undian ke 32999"..what d heck man..kami dah tonton AF sejak zaman Vince, Nana, Nija tahun 2003..taulah guana nak undi..no 32999 tuh dah hapal bebenor dah...tinggal aku jek malas nak undi2 bazir duit aku jek..so tahun depan AFundi OUT Jimmy...

best ttg AF8:

Before konsert dah rakam lagu n klip video...sebaik shj konsert final tamat, sume 6 video finalis + Ain ditayangkan..n i bet u all videos are really amazing..mula2 ingat dorg mcm wat rilek2 jek simple2..rupanya WOW....dorg wat betol2...sume cantek2 kot...ni undian aku based on klip video tadi:

1- Adira-Ku ada kamu

video sgt chantek okay..Adira mcm diva tau ngan gaun panjang meleret2 warna merah..mula xpaham pebende kain tuh wat melayang2 kat sume tempat..rupanya aku perati mgkin kain merah ni mcm semangat...kat kain ni direntang kat jejantas KLCC n tertulis pasal apa ntah..ala2 be happy coz someone loves you..kalo xsilap...n lagu ni sgt memberi inspirasi...naikkan semangat...yg xbest dlm klip ni cuma ada gak mamak tebar roti canai tgh pandang apa ntah...aku xingat sgt lirik dia..yang igt ni jek..Andai hari esok, langit akan runtuh...

2- Shahir-Kebahagiaan dlm perpisahan

klip ni best woooo..mula2 jek adegan kapal terbang terhempas..waa, aku dah la trauma tgk banyak sgt Air Crash Investigation kat National Geographic....pastu Si Shahir ni ngan smartnya nyanyi dlm suit putih...giler lagu ni best...chantek vid ni...last2 baru tau Shahir ni pakai baju hitam terbaring n dah mati dlm nahas tadi..ceh, mmg Ghost Whisperer sgt konsep kau dgn ada roh bangun nak nyanyi bagai...tahniah la dia ni juara..aku tau satu sebab dia boleh kalahkan vokal kuat Adira yang aku minat giler tuh..Shahir ni LELAKI MELAYU TERAKHIR...mana taknya..org puji2sket muka naek merah..malu2 gituh..pastu jmp Rozita Che Wan dtg AF pon pergh member terus naik segan..tapi segan sempat lagik nyanyi utk Rozita..haha..mmg la awek cun kot...kalo aku jmp Rozita pon malu kot....hidung terletak, bulu mata palsu punya congek naik..haha...Adlin kata lagu baru Shahir ni lama sgt..ada aku kesah...bunyi2 90-an kan, mmg pon lagu2 zaman tuh malar segar..

3- Maulana-RSVP ("Répondez s'il vous plaît", )

pergh, lagu Jazz kot..klip dia simple jek hitam putih but very classy..yelah jazz mmg kena class sket..kau ada lagu ada lirik2 France sket..haha...mmg aku suka lagu ni..suara Maulana mmg kena ngan Jazz..n sure meletop la lagu ni...

sekian la ulasan AF8..lagu baru Iwan n Daus aku amek masa sket nak suka..TQ..

No comments: