Saturday, May 1, 2010

Legenda Budak Setan

Abang angah aku suka baca novel Ahadiat Akashah..

yes, zaman2 Ahadiat zaman dia...aku tau yg buruk2 ttg Ahadiat...aku baca Ahadiat ni novelis popular tapi bahasa dia bukan boleh dibanggakan....dia campor2 tau..rojak habes...jadi org tuduh dia ni perosak bahasa...

satu hari aku jumpa novel ni dlm bilik abg aku....aku baca....tajuk Lagenda Budak Setan..n xsilap ada sambongan dia jugak..

memori aku psl jalan cerita ni dah xde...aku dh xingat langsong apa..yg aku tau nama heroin Ayu...n ada kisah bedah muka bagai..series aku xingat..

n tonite i saw this trailer....

what i expect from novel-turns-movie in Msia mcm sgt terok..aku xpercaya sgt dorg boleh buat best2....

but this trailer really rings the bell..

itu Ayu dlm novel tuh.....dlm imaginasi aku...pelakonnya Lisa Surihani...hello, sapa tak kenal Lisa...dia mungkin kalah ngan Liyana jasmay dlm ABP..tapi Lisa ni terkenal kot skrg penangan Adamaya TV3...

oh lagu temanya sungguh melankolik....aku baca2 komen ramai yg tanya sapa yg nyanyi..ada sorg ni kata ni lagu Filianti Vlee..penyanyi baru..sapa tuh wei..apa tajuk lagu dia..sungguh menusuk kalbu la...

a good song...a nice trailer...a very promising movie...seriesly I'm looking for it..

mana tau filem ni boleh ubah persepsi aku....novel2 kita jadi filem leh jek pecah panggung...

yg penting couple2 wajib tgk ni....lagi2 yg membesar dgn novel2 Ahadiat..

enough said...the trailer just moved me...adegan Lisa kena tampar ngan Que..oh tidak....Lisa wait for me..I will save you....T..T...

enjoy the trailer...3 Jun 2010...it will rock our cinema....

P/s: perlu ke aku baca balik novel ni...naseb bek aku sempat simpan kat rak novel aku...

~~~~~~~~~

Bila cinta kini...
Tak lagi bermakna..
Yang ku rasa kini..
Hanyalah nestapa..
Ditinggalkan cinta masa lalu..

Dulu kau tawarkan..
Manisnya janjimu...
Yang ku sambut itu..
Dengan segenap hatiku...
Bila engkau pergi..
Tinggalkanku...

Hilangnya cintamu....
Menusuk hatiku...
Ternyata memilih...
Cinta yang fana...

Perginya dirimu....
merobek jantungku....

(lirik seterusnya xdengar sbb adegan Que marah2)

~~~~~~~~



2 comments:

ikutsukahati said...

hai. best entri ni. sy pn tk sabar nk tgk movie ni. hehe :)
nk mtk izin utk copy lirik lagu ni ye.
nk letak kt blog sy. thanks :)

Kunangsepi said...

auni: sila2....saya tulis lirik tuh lepas dengar..xtau la ada silap ke...