Friday, February 27, 2009

Bertukar menjadi Flashman

Yeah..ini entry yg sgt bebas drpd sebarang isu yg specific..tahan la ye tadah telinga korang dgr aku bebel sat..untuk menandakan kelegaan hatiku bukan kepalang dah habis midterm..hahaha...enjoy..



Flashman..ini drama superhero Jepun yg paling aku minat..masa ditayangkan kat RTM dulu aku baru darjah 2 kut..sgt suke dgn plot cerita dia di mana pada tahun 1986 5 orang bayi-3 lelaki 2 perempuan telah diculik oleh makhluk asing..mereka dijaga oleh sepasang makhluk asing yg wajahnya sebijik mcm Ultraman..5 org bayi ni membesar n diajar seni berlawan dgn kelebihan masing2..

Merah pandai berlawan..Hijau ada tumbukan padu..Biru sgt lincah n ada bintang2 yg boleh dibaling ke arah musuh..Kuning perempuan yg lembut tapi ada manik2 yg boleh meletop kalau dibaling kat Tentera Semut..n Pink perempuan yg ada kuasa sepakan yg kuat..

Depa dihantar ke bumi untuk lawan sepasukan makhluk jahat yg guna big UFO..best tau citer ni..ada drama di sebalik pertarungan Flashman VS Evil..aku punya giler ngan citer ni sampai sanggup ponteng kelas nak tgk episod akhir..sampai sekarang ingat..mcm mana ketua yg jahat tu jadi besar n nak hapuskan Flashman dgn tangan dia sendiri sbb semua makhluk ciptaan dia gagal bunuh Flashman..n akhirnya yg baik wajib menang..mereka siap boleh tawan lagi UFO tuh n berjaya bunuh ketua dia yg jadi raksasa hebat..

Cume tak sure hujung2 depa balik ke planet asal ke stay kat bumi..mungkin Sarah yg warna kuning ke yg pink stay kat bumi sbb dia berjaya kesan balik ibu bapa dia..best sgt..cuma aku harap RTM boleh tak tayang balik..mesti dorang ada simpan lagi kat Arkib Angkasapuri..tolong la tayang weh..aku teringin nak layan balik citer ni..lagi best dari Power Rangers or Maskman..

P/s: Tomatoman pon best..cuma memori kat otak aku dah tak bolh bayangkan mcm mana rupa dorang..tapi yg confim mmg layan gak la..

No comments: