Sunday, February 22, 2009

FS vs FB



aku agak heran la jugak mcm mana FB leh jadi fenomena kat Msia..sedangkan dulu FS yg paling popular..dan paling disukai rakyat Msia..sekarang tak dah..semua berpusu-pusu bukak FB..aku kata mcm nih sebab arituh ada member anta email soh join.aku pon curious la jugak FB ni apa yg best..

n to my biggest surprise..almost everyone in my class got their FB account..even yg tadak FS pon ada..ini satu kejutan budaya..sebab tuh one of my classmates who didn't register FB yet said to me..It's hard to find our classmates yg tak join lagi..

itu aku tak kisah la..aku harap korang jgn tinggalkan FS mcm apa yg berlaku kat Sg Lembing..dulu punya beribu org dtg situh nak melombong bijih timah..siap ada hospital bagai..skang ni dh terbiar sunyi..dtg pon sebab ada Muzium yg canggih kat situ..



FS bagi aku penting la jugak..kat situ aku jumpa ex-shoolmates dri sekolah rendah smpai sekolah menengah..belom lagi Matrix n UIA..kalau fenomena FB ni berterusan aku jamin lama2 org akn malas bukak FS n abandon je dorg punya account..mintak2 la jangan..aku suka FS sebab kat situ mcm2 berlaku..aku belaja bukak blog yg pertama kat situ lah..

19 ogos 2005..hampir 4 tahun yg lalu..Solah yg ajar aku kat CC depan Koperasi Matrix..yg sebelom STAD tu lah..dia kata aku nak nak belajar tak buat blog..aku pelik gak..tu mende apa..so dari situ aku mula berjinak2 menaip apa shj ttg kehidupan ni..sampailah aku stop n delete blog tuh 29 may 2007..nak cecah 2 tahun gak la aku dok bising2 kat situ..pelawat2 pon terhad..ada tak ada yg kawan ngan aku jelah baca..sgt privacy..mcm menconteng dlm diari sendiri..tak ramai yg dtg singgah..

aku bebas giler masa tuh..sekrang tak boleh mcm dulu..aku nak jadi blogger yg matang..sedap dibaca manis didengar..tapi still kalau aku terEMO dan tertulis sesuatu yg berbau peribadi..maafkanlah bak kata Inul Daratista..

3 comments:

zick said...

aah betol laa..aku pon bru bukak FB neh.FS memang terabai giler.last2 dua2 terabai.huhu.byk2 acount susah le.xsmpat nk manage.huhu.

Kunangsepi said...

tau takpe..belom lagi kalo ko sungguh rajin masuk Myspace..u know Tagged tak..pon best jugak..

habislah sign up semua..pastu abaikan semua..hahaa..

Salahuddin Harith said...

betul tu ingat asal-usul jangan jadi kacang lupakan kulit. FS yang naikkan nama blog kita nd, lagipun dari 2004 aku berFS...dah masuk 2009 baru berFB. Lagi banyak FS n FB...lagi banyak kenalan.