Thursday, September 24, 2009

Facebook itu muka buku

dan sekarang aku sedar Facebook adalah sangat bahaya..ye, sejak aku bukak akaun Facebook setahun yg sudah adalah untuk menyamar dan mengenakan kawan2 sekelas aku..depa xtau siapa aku sebab aku letak gambo anak buah kat situ...masing2 pelik sebab aku add depa satu persatu..

kemudian hari baik bulan baik tiba, aku dedahkan identiti aku setelah seorang kawanku membongkar identiti aku dgn cemerlangnya..aku letak gambar penuh...suka post kat wall sendiri apa2 yang aku pikir perlu..

rupanya tabiat aku menulis kat wall itu telah membongkar setiap inci tentang aku..apa yg aku rasa, apa yg aku pikir..

aku tersentak bila kawanku kata-member sekolah rendah actually-dia kata sokmo baca apa aku merepek kat situ..paling tak boleh blah dia ingat lagi pasal dialog Aida Radzwill dlm cerekarama Anna Maria yg aku tulis tempoh hari..dia kata ada ke aku leh ingat lak dialog tuh yg berbunyi:

MAMA RASA MARIA TUH PEREMPUAN SIMPANAN AYAH KAU..ASTAGHFIRULLAH, AYAH KAU DAH TAKDE..

kah2..aku tulis sebab dialog ni kelakar tau..ada ke Aida pi tuduh suami dia sendiri yg dah arwah ada perempuan simpanan..tuh yg jadi kelakar sebab tiba2 jek dialog ni keluar...

tapi tak perlu la ko ingat aku pernah post bende ni kat Facebook aku..ye aku tau, aku gedik bende gitu pon nak tulis..tapi aku rasa lantak la nak tulis apa kan..yg pi ingat2 sapa suruh...

tibe2 dia ingat plak kuiz aku bagi kat Facebook pasal dialog Tun Perak..

aku terus rasa okay, nampaknya setiap geri geriku di Facebook menjadi buah mulut orang..

biasalah orang popular...haha..

4 comments:

aishah nazariah said...

oOO...patut la..
mmg awal2 pembabitanmu itu, amat jelas kamu popular, dgn ramai org xdpt mengetahui siapakah kamu ketika itu, termasuklah diriku...kredit utk org yg berjaya membongkarkannya..kite tau sape..hehehe~~ (^^,)

slmt ari raya, nd..
maafkan kalo ade sbrg salah silap ;-)

Kunangsepi said...

weh..che ai...selamat hari raya gak r..boleh tau tak che ai tau mana blog ni..aiyooo...malunya..ingatkan takde dak kelas baca..kalau tau la che ai baca, kena hati2 lagi r...xleh r emo2 kat sini...haha..

rijalnaif said...

hahha...nd2... facebook hang aku tak ingat r hang tulis apa... tapi kalo blog, aku ingat..hahah... sama la cam hamg pun selalu duk ingat entri aku b4 ni..haha...

POPULAR??? hurm.... bolehla.

Kunangsepi said...

haha..ye ke popular..boleh la kan..walaupun...

ko toksah ingat la apa aku tulis kat fb..merapu jah semua tuh...