Sunday, September 13, 2009

Sahur bersama Kak Na



Sekarang kan dalam mood Ramadhan lagi..meh nak citer pasal puasa la..since aku dah dok dlm ni, kalo ada kelas aku buka n sahur beli kat cafe jek..buka normal la, kdg2 mood xde nak makan ramai2 aku melantak sorg2 dlm bilik..kdg2 kwn aku mcm Jeng n solah dtg bilik nak bukak pose ngan aku..

time sahur la best..anyway biasa aku turun jam 4.30 pagi beli nasi..oo yer, sahur tanpa nasi baek tak payah penat2 turun..minum je la air ngan kurma..walopon lauk Kak Na tuh mcm hanya recycle tak habis yang lauk buka..takpe la..xsakit perot pon..mana leh memilih sgt..aku ada je order nasi goreng cina sekali..tudiahh..masin...takpelah, sejak tuh nasi berlauk semalam pon xpe...aku layan jek...

masa aku turun hari2 1st tu aku tgk dak2 Biotech segerombolan turun sahur..best kot aku tgk depa makan ramai2...penuh 2 meja tuh, dlm 8 org gak kot..aku mcm biasa la..bungkus bawak naik bilik...makan sambil ngadap lappy n facebooking...

lately, MRC Talhah wat sahur percuma..ye, dah namanya percuma, haruslah berbondong2 org turun makan..lauk dia simple jek..nasi putih n ayam (gulai/kari/masak merah)...tuh jek yg ditukar2..kira oklah ko makan ayam free kan..haruslah kdg2 terambek dua ketol tanpa memikirkan org yg dtg kemudian...ahaks..

memandangkan kat tepi meja tuh ada pinggan jek, so aku kenalah makan kat cafe..takleh la bungkus..(padahal boleh jek amek polistrin kak Na)..aku blur la..dak2 yg turun tuh satu habuk aku xkenal..dak2 Biotech aku mmg kenal la..tau sume nama..tapi aku xrapat ngan depa..kalau jumpa pon xbertegor sapa sgt..lagi la naik segan nak join makan sekali..

lastly, aku amek keputusan makan je sengsorang kat meja dekat ngan tangga..dalam makan sorg2 tuh, terpikir gak la...

~SAMPAI BILA AKU NAK JADI GINI..TAK TAU NAK BERKAWAN DGN ORG YANG TAK BIASA..ASEK DGN STATUS QUO-LEPAK NGAN DAK KELAS AKU JEK...

aku rasa pelik..napa aku leh yakin jek makan sorg2..wat macam kera sumbang...segan nak join depa..padahal depa tuh ada yg sekelas EOP ngan aku..tak ke ini dinamakan seperti enau dlm belukar, melepaskan pucuk masing2...

SIGH~~~

2 comments:

Anonymous said...

indahnyer ramadan...bile dikongsi bersama....^_^
-cik kitul-

Kunangsepi said...

betol2..kalau sendiri taktau la tang mana yg indah kan...