Thursday, May 28, 2009

aku, dia, sepi



Dia selalu sendiri..datang ke lab amek darah, hantar spesimen..aku selalu perhati rajin nya dia dok ngulang ke lab ni..takde keje ke dia..napa tak suruh je nurse ke ppk yg dtg..tak payah la susahkan diri dtg sendiri..

Bila selalu jumpa, dia pon dah kenal aku..pastu dia ni aku perhati teliti sangat..wat keje cermat, check betol2 number kat beg darah tuh..pastu cop pon dgn cool amek dr coat dia..

sungguh menyenangkan..pastu kalau dr lain makan kan bilik khas utk staff yg ada aircond, dia selesa makan kat tempat umum..biasa makan sorang je..takde pon kawan2 yg nak teman dia borak mcm aku yg meriah makan ngan member2 pelbagai bangsa..

dia fokus je kat nasi tuh..takde nak tgk keliling cari jantan ke nak dibuat laki..haha..ntah2 member dah kawen kut..dia makan ngan sopan, tertib..pastu cepat..mmg cepat la, aku tak habis lagi biasa dia dah habis..dgn sopan dia bangun lalu beredar naik kembali pada rutin harian beliau di wad..

begitulah rutin hidup beliau yg unik..mungkin komitmen dia tinggi pada keje sbb tuh makan pon cepat n ditumpu sepenuh hati..cuma aku terpikir..tak sepikah beliau hanya sendiri meniti hari2 yg bergulir..

Bak kata Elyana dlm lagu syukur kusedar..

BARU KUSEDAR KENAPA TERCIPTA KESEPIAN..
KENAPA HIDUP HARUS BERPASANGAN..
KERANA TUHAN MAHU MENYATAKAN..
CINTANYA KEPADA KITA INSAN...

1 comment:

Salahuddin Harith said...

first thing bila aku tengok tajuk macam ni, aku rasa malu nak memandang lama, n nak beli surat khabar tu. semalam, tajuk kat metro pun, lucah semacam...