Wednesday, May 13, 2009

Aku penat dileteri

Ada jamuan utk staff kul 3.30 ni, tapi sejak mula kami student ni mmg tak dijemput..tapi jam 4.30 kawan se lab aku kat Blood Bank kata baru je dia balik dr jamuan tuh..aku pon nak pergi la dgr oh boleh ke makan..masa nak kuar, jumpa dak 2 org lagi kata depa segan bila aku ajak..katanya, staff yg buat tuh kata student datangla kalau tak malu..

So, aku pon xjadi pi pantry..takpelah, mcm tak halal je makan kalau tuan punya tak undang..aku pon balik lab..pegawai sains tuh panggil aku terang pasal orientation dr mula sampai akhir..aku dah mula la tgk jam, nak dekat jam 5, solat belom, aku biasa solat kat surau tepi lab je sbb sampai umah mesti dah 5.20 ptg..taknak la lewat lagipon penat la bila sampai umah..

Dia habis bg briefing kat aku n sorg staff baru dah jam 5..aku pon gegas gi ofis nak amek beg..aiyo..mmg malang punya nasib aku tgk dak2 PTPL tgh dilecture oleh Ketua Jabatan..aiyo..aku rasa macm nak blah gitu jer sbb malas nak dgr, pastu dia panggil lak aku..terpaksa la aku join menadah telinga..

Panjang woo lecture dia..FYI, dia tuh bekas lecturer, mgkin dia rindu nak bagi lecture n soal student, banyak giler soklan..aku malas nak jawab sbb aku mmg dah penat n asyek tgk jam yg menghampiri 5.15..boleh dia sindir- napa isteri u tunggu ke?mmg keji sgt sindir aku tgk jam..

aku dgr la dia tanya2 dak lain, n aku malas nak masuk campur walopon ada soalan tu aku tau je jwpn dia..sbb pikiran aku hanya kat umah..

last2 ada dak pmpn ni kata dia nak balik sbb ayah dia tunggu kat bwh..fuh lega aku rasa..tak payah dgr dia bebel lagi..5.30 okay baru siap bebel..n dgn selamba dia kata -saya saja jer tanya2 u all sbb sy penat hari ni ada audit n berlambak lagi kejer atas meja dia..

mmg la dia ni..penat woo dgr 30 min ceramah free..aku pon beredar dr ofis dgn perasaan bercampur baur..tapi aku dpt tangkap apa yg dia sampaikan..sbnrnya ari nih ada interview utk Pegawai Sains Biomedic..so, ada la guy ni tak dpt jwb soalan mudah apa beza serum ngan plasma..terus kena reject..

jadinya..kesimpulan di sini ialah:

1)Ko pi praktikal tuh bawak2 la refresh balik memori pasal ilmu2 yg dah study
2)Jgn lupa apa yg kita blaja..

sekian sahaja cerpen malam ini..panjang kan..padan muka yg gi baca sapa suruh..hahaha

4 comments:

Unknown said...

banyak leh membebel nih, tapi aku takmo tambah nanah kat mata dan telinga ko nd. cukup2 la. hehe~

Kunangsepi said...

haha..kena bebel takpe..jangan kena tembak masa present FYP..haha..

Anonymous said...

a'ah...isteri i tnggu...anak2 kt umah dh xsabar nk jumpe bapak die balik bwk coki-coki...huhuhu...

Kunangsepi said...

tu diah..anak nak makan coki2 katanya..agak2 berapa org yek..6 ke soploh org..haha..anak kucing..