Wednesday, May 6, 2009

Palsu Plus Dusta

Mari kita membebel..dalam keseronokan kita mengikuti dgn penuh minat sidang DUN Perak yg hangat drp biasa, jgn lupa Isnin nanti Mahkamah Tinggi akan putuskan siapa MB yg sah di Perak..

Lagi satu aku nak pesan kalau kita jenis tak baca paper n tak suka ambek tahu isu semasa dan hanya bergantung kpd org utk info terkini, pastikan org tu reliable la..bukan jenis propa...ni aku ada jumpa kes gini..

X: Kes influenza A tuh dah merebak kan..kat KL pon dah ada..
Y: Mana ada la, I baca paper arini sifar lagi kes tuh..
X: Kawan I yg gitau..I taktau la..I tak suka baca paper..
Aku (dlm hati je la): Mana ada virus tuh dah merebak kat KL..kes ni serius ok, even kalau suspect pon kena laporkan kat media..mana hala dah merebak..giler la sapa punya keje la buat berita bohong ni..

Kan betol tak apa aku ckp..baik kita senyap je kalau tak tau satu isu..ni ckp mcm yakin, petik sumber tak sahih pastu obviously u r wrong..bukan setakat salah, tapi dah sebarkan berita palsu pasal penyakit ni..ni bukan kes main2, virus ni wabak bahaya..sorang je yg kena, n dia bebas berkeliaran di tengah2 masyarakat jadi wabak maut la..yg ko pi citer kat KL pon ada tu pesal..

3 comments:

Anonymous said...

Haha..ni mesti kes mamat new zealand yg baru balik mexico dtg malaysia tu...suspect ken gak H1N1 tu...pastu check2 mmg xde pun..selamat lagi 1malaysia kita nih..Alhamdulillah..

Kuchalana

Kunangsepi said...

mmg la..baru suspect kan..dah kecoh2..aiyoyo..harap mmg xde la kes tu kat msia..bahaya woo..

kuchalana..amacam DUN yg riuh tuh..siap ada 2 speaker lagi..

Unknown said...

aku dah subscribe berita harian SMS. aku dapat update pasal sidang dewan kat perak tu di mana jua aku berada. tengah makan kat peramu tiba2 tuuut tuuuut: sidang ada 2 speaker. dalam hati, "sudah~"

he.. moralnya: langgan lah berita harian sms.

ngeee :D