Tuesday, May 26, 2009

Bila hati jadi satu..

Kaedahnya bila kami nak anjurkan Kempen Derma Darah ni, mula2 feedback mmg nan ado..kami pi setiap level wad nak promote di samping hebahan dgn sistem siaraya hosp, tapi yg bagi nama mmg sket..boleh 4 wad ada 3 je nama tu pon termasuk mak guard dia..aku mmg cuak la, kang takde yg dtg ko jangan malu kiteorg...target konon 50-60..

pagi ni mmg sket jer..ada la dlm 30 yg dtg isi borg termasuk 4 commitee..mmg agak lengang..haha, ni mmg petanda buruk..aku mmg risau la..aku dok pendaftaran, mmg takde sgt keje since yg dtg pon sejemput2..kat2 kul 1 tuh aku pon beranikan diri isi borg..dh mcm sambutan kurg, baik aku jek yg derma..biar lagi ramai..seb baek lepas sume saringan termasuk masa cucuk jarum..pandai gila akak nurse tuh, dah la tak sakit sekali je terus dpt vein..walopon tak nampak dia kata dia boleh rasa..bravo la akak ni, kalo mcm ni kena selalu la dtg derma kat sini sbb ada akak yg terer..

kami rehat jam 1.30-2.30...masuk je balik tuh dia ramai giler yg hadir..dak UIA pon ada la 6 org gitu, kelam kabut giler..sume ada keje, yg tukang wat blood grouping n Hb checking lak terlalu berhati2, mmg jam la..so, kena bukak 3 kaunter utk assist beliau..petang ni aku wat sijil pulak..senang je, print je nama n IC kat kertas sijil yg dah tersedia cantik..serius mmg ramai ptg ni sampai bukan je nurse student, staff Radicare pon dtg..sambutan hangat tau..terus terharu..dari 4 katil yg tersedia, kami tambah 2 lagi katil lipat nak tampung org yg berbaris tunggu que ni..

senang dlm hati Allah je yg tau..borang yg diisi sampai 80 org, tapi since ada yg reject sbb low Hb, kami dpt la 64 pint darah..terus melebihi target kaedahnya..yoyo o je mula2 mcm tak boleh, sekali tuh dia berbaris panjang..special la kempen ni sbb anda dpt sijil, makanan, n jam elektronik yg comel..rupanya student2 ni dah tau dr pengumuman semalam, n dorg tak hantar nama mgkin leceh kot..thanx a lot ya..

Buat teman2 pnganjur, u rock guyz!aku taktau la, dorg ni sume komited..cuma ada 3 org terpaksa masuk lab Biochem balik sbb staff tak cukup..sian dorg dah la tak merasa tgk org ramai..takpe yg penting korg dah wat keje2 awal..sume kwn2 aku ni best giler..kepala sempoi, keje jalan, gelak2..last sekali, kami berfoto beramai2 utk kenangan n masuk report masing2..dgn nurse, doctor, staff lain..

Dlm hati aku berdetik, bila hati jadi satu, semua jadi mudah..kami 19 org yg dtg dr kolej n universiti berbeza boleh menganjurkan program yg mulia mcm ni sbb satu faktor..BILA HATI JADI SATU..

No comments: