Saturday, March 14, 2009

Jat Da Da Da ( 3 Versions)



Ni single baru penyanyi muda berbakat Dia Fadilla yg pernah menang artis wanita baru terbaik Anugerah Planet Muzik..mmg layan lagu ni, boleh bergoyang dengar(dont ever imagine me dancing..huhu..)..Dia dok canang kat semua orang ni lagu komposer Thai bagi..aku tertengok clip ni kat Youtube..ada yg bagi komen, ni hanya cover version lagu asal Thai Koi Jai Ngai nyanyian Ice Saranyu..clip nyer ada di bawah..sama kan??

betul la ni lagu popular Thai..just komposer tuh bagi Dia lagu yg dah sedia popular, bukan lagu baru..org Msia la yg gi tukar lirik dia jadi Bahasa Melayu..so, Dia meneruskan tradisi dia sbg penyanyi saduran lepas lagu Aku Masih Setia..yang dicedok dari It's not Good bye nyanyian asal Laura Pausini..



yg buat aku lagi terkejut ada jugak versi Korea..dah la aku mmg suka produk2 Korea ni(walaopon tiruan jugak)..haha..clip bwh ni versi Korea dlm OST Love & Marriage..lagu Zza Zza La nyanyian As One..memang sah la lagu Koi Jai Ngai ni meletop sampai diterjemah banyak bahasa..ala2 Asireje n lagu Meteor Garden pulak..

3 comments:

Anonymous said...

huhu
regular visitors bilek aku agak terkesima ye
bila tau lagu ni ada bnyk versi
huhu tahniah nd.....

Kunangsepi said...

ooh..geng2 odah ke..mmg la terkesima,aku pon tak sangka rupanya lagu saduran je pon Dia Fadilla tuh..

sapa yg paling terkejut?

Anonymous said...

haha lebey kurang jer tahap keterkejutan tu (wujud ker istilah ni?)
aku kot yg menang
haha
mmg xsangka korea pon ada versinya gak
aku siap bukak serentak lg
cool gak double language ni
seb bek tempo sm jer
huhu